Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem rotera Bitmap i Photoshop CS

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-09-30 11:53

Jag kan inte rotera en Bitmap-bild (lineart) i CS. Det spelar ingen roll om det är 90 eller 180°, bilden förskjuts, och det ser ut som att den upprepar sig i bildytan! I 7:an funkar det däremot som vanligt.

Någon som stött på samma problem eller vet vad det kan vara för fel?

Låter som ett problem med uppdateringen av bildskärmen. Om du ändå sparar fast det ser knasigt ut och sen öppnar bilden igen, har ändringarna gått igenom och ser bra ut? Du kan ju också testa att tillfälligt göra om till gråskala och rotera och sen göra bitmap igen.

Är du uppdaterad till 10.3.5? Det var väl med nya grafikdrivisar i både den och 10.3.4?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-09-30 15:57
Ursprungligen av Björn Öst:

Låter som ett problem med uppdateringen av bildskärmen. Om du ändå sparar fast det ser knasigt ut och sen öppnar bilden igen, har ändringarna gått igenom och ser bra ut? Du kan ju också testa att tillfälligt göra om till gråskala och rotera och sen göra bitmap igen.

Är du uppdaterad till 10.3.5? Det var väl med nya grafikdrivisar i både den och 10.3.4?

Men då borde väl skärmuppdateringen gälla även 7:an? Har 10.3.4 installerat.
Fenomenet kvarstår även om man sparar. Helskumt...

edit/testade arbetskompisens dator...han har 10.3.5 och hans funkar normalt! Får nog uppdatera och återkommer om det inte funkar som det ska.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-10-01 09:59

Nähäpp...gjorde en uppdatering (knäckte nästan min gamla skärm på köpet) men bättre blev det inte. Fortfarande samma fenomen.

Andra förslag?
Tillägger att jag inte sitter på någon G5:a som min arbetskompis utan en G4:a med dubbla processorer och 768 mb i ram. Nu också version 10.3.5.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-10-01 13:15
Ursprungligen av Tesa:

Nähäpp...gjorde en uppdatering (knäckte nästan min gamla skärm på köpet) men bättre blev det inte. Fortfarande samma fenomen.

Andra förslag?
Tillägger att jag inte sitter på någon G5:a som min arbetskompis utan en G4:a med dubbla processorer och 768 mb i ram. Nu också version 10.3.5.

Ladda hem Adobe Photoshop CS MultiProcessor Support så löser sig nog problemet.

1
Bevaka tråden