- Dottio
- Medlem ●
Vet inte riktigt vad som kan vara orsaken, men jag tipsar gärna om ett par ICQ-klienter som är betydligt trevligare än den vanliga.
Proteus är det program jag själv använder. Mycket snyggt och smidigt. Dras tyvärr med en del buggar.
Finns att ladda ner här: http://www.proteusx.com/
Adium X är en annan trevlig klient som jag tyvärr inte haft tillfälle att testa under någon längre period. Men det verkar vara ett synnerligen kompetent litet program. Läs mer om Adium X här: http://www.adiumx.com/
/Majk
Håller med Ductic - Proteus är verkligen trevligt men det dras med stora problem med stödet för AIM och det gör att det är lite irriterande att använda programmet.
Håller med Ductic - Proteus är verkligen trevligt men det dras med stora problem med stödet för AIM och det gör att det är lite irriterande att använda programmet.
använder inte AIM så det blir inga problem för mig iaf
Jag föredrar Adium före Proteus för att det är ett open source-projekt och jag gillar hur mycket som går att ställa in i det. Hela "communityt" med alla som gör Xtras till Adium är väldigt trevligt. Sen tror jag, men jag har inte stenkoll, att Adium var före Proteus med att implementera WebKit för meddelandefönstret. Adium är väl också orsaken till att libGaim skapats (som Protues använder sig av).
Måste man ha ett ICQ-konto för att kunna köra ICQ genom Audium? Det står ju typ AIM/ICQ/nåt mer, och där har jag ju lagt till mitt .Mac-konto. Men att lägga till kontakter i form av ICQ-nummer ger inget som helst resultat.
ICQ och AIM är samma sak numera...
ICQ och AIM användare kan snacka med varandra bara lägga till dem till listan...
Vad kan vara orsaken?
Back on topic!
Kasta .plist-filen, det borde vara den, när du har haft flera versioner av programmet, känns det som.
Jag provade installera ICQ, rensade alla filer etc.. genom att söka men funkade endå inte. Så jag installerade Proteus istället... och så kommer det upp att man ska sriva in SERIAL key. Finns det inga andra häfftiga apps som är gratis?
Men för h-vete - pröjsa ett par hundra och stötta utvecklaren istället! jag fattar inte hur folk på allvar kan tro att man vill sitta och utveckla riktigt bra programvaror och sen bara ge bort dom.
Jag provade installera ICQ, rensade alla filer etc.. genom att söka men funkade endå inte. Så jag installerade Proteus istället... och så kommer det upp att man ska sriva in SERIAL key. Finns det inga andra häfftiga apps som är gratis?
Öh, Adium som redan nämnts en antal gånger i tråden...
Men för h-vete - pröjsa ett par hundra och stötta utvecklaren istället! jag fattar inte hur folk på allvar kan tro att man vill sitta och utveckla riktigt bra programvaror och sen bara ge bort dom.
Well, jag tycker också man ska betala, *speciellt* för shareware, men just när det gäller IM-klienter finns det faktiskt folk som gör det helt fritt, kallas open source och emellanåt fungerar det faktiskt.
Inte arg, bara irriterad på att betalningsviljan uppenbarligen inte finns hos alla. Om man är beredd att betala för operativsystemet och datorn ska man bannemig också betala för den mjukvara man vill köra, förutsatt att den mjukvaran kostar pengar. Kostar den ett vykort ska man skicka ett vykort, osv.
Bara tanken på att alla som frivilligt håller på med utveckling på sin fritid skulle sluta med det och att vi enbart fick förlita oss på de program som stora företag behagade sälja till oss får mig att rysa.
Melin - JAG letar efter ett "GRATIS" program. Proteus var tydligen inte gratis så jag letar vidare. Skulle jag vilja köpa en "chat" klient till datorn så skulle jag redan gjort de, Vill jag använda en gratis variant istället så gör man de.
Så jag förstår inte ditt resonemang.
Melin: Du sa -> "förutsatt att den mjukvaran kostar pengar"
Som sagt försökte jag mig på GRATIS programet ICQ. Tyvärr funkade det ej. Så jag försökte få tips på fler varianter. En mac användare tipsade mig om Proteus! Så jag testade de. Men det visade sig vara ett betal program så jag bad om tips på fler GRATIS program.
Så allvarligt talat vet jag inte varför du säger som du gör.
Melin - JAG letar efter ett "GRATIS" program. Proteus var tydligen inte gratis så jag letar vidare. Skulle jag vilja köpa en "chat" klient till datorn så skulle jag redan gjort de, Vill jag använda en gratis variant istället så gör man de.
Så jag förstår inte ditt resonemang.
Melin: Du sa -> "förutsatt att den mjukvaran kostar pengar"
Som sagt försökte jag mig på GRATIS programet ICQ. Tyvärr funkade det ej. Så jag försökte få tips på fler varianter. En mac användare tipsade mig om Proteus! Så jag testade de. Men det visade sig vara ett betal program så jag bad om tips på fler GRATIS program.
Så allvarligt talat vet jag inte varför du säger som du gör.
Som nämnt ett otal gånger ovan så är Adium X gratis. Testa det.
JAG SKREV:
Det var "innan" Jag svarade på ett inlägg.
Nu använder jag Adiumx.