Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BoConcept och Furnish

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-10-02 21:16

Ja, egentligen borde ju detta inte skrivas på 99mac.se, för det jag tänker skriva om finns inte till/på Mac. Men ändå så är ju det klart att man ska skriva här, för det här måste nog ändå vara en av de bättre montagen som jag sett med en PowerBook som kör något som inte PowerBooken kan köra. Ta en titt här

• Medlem
  • Täby
  • 2004-10-04 08:51

haha... va fula dom e... man ser ju klart o tydligt att det är en mac o sen står det "Furnish® är ej kompatibel med MAC." sopor!

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-10-04 10:13

Ja, är det inte underbart! Det resulterade i ett oskyldigt brev till dom där jag frågade hur jag kunde få köra programmet på samma coola dator som tjejen på bilden. Dessutom lade jag till att jag hade samma dator som tjejen. Självklart utan att någon gång nämna datormärket. Vi får se vad svaret blir.

• Oregistrerad
  • 2004-10-04 11:25

Ha! Såg det också, såna där montage är ju oerhört fåniga. Ta dit en XP dator & fota, hur slickt blir det?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-10-04 13:19

Och svaret:

Citat:

Tak for din mail.

Grunden til du ikke kan få det til at virke, er fordi Furnish ikke er kompatibel med Mac. Grunden til, at det virker på billedet, er fordi det er et skærmprint der er blevet sat ind, efter billedet er taget. De folk der har ansvaret for alle vores billeder, kender desværre ikke Furnish programmet og var derfor ikke opmærksom på, at programmet ikke virker på Mac.

Men hvis du har mulighed for enten at installere 'Virtual PC' eller 'Soft Windows' har du mulighed for at kunne få programmet til at virke.

Jeg beklager fejlen med billedet - men håber du forstår. Og håber, at du trods alt kan få Furnish til at virke.

Med venlig hilsen / Best regards
Club 8 Company A/S

Lene Bertelsen
www.club8.com
www.boconcept.com

Är jag förvånad? Är jag besviken? Nej, bara luttrad. Just nu känns det mest som att man skickar sådana mail mest på vinst och förlust.

Men vi skulle kanske etablera en motsvarighet till Råd & Rön:s (eller är det Konsumentverket?) svarta lista för hyresvärdar som missköter sig?

Ett företag/myndighet eller en webadmin kan ju mer lite fantasi ses som en hyresvärd för en site. Och missköter sig hyresvärden (webadmin) så åker kan upp på Råd & Rön (99mac.se) svarta lista. Vi har ju belönat med tårtor (vilket vi ska fortsätta med där det är befogat), men inget hindrar att vi håller oss med en lista. Vi behöver inte trycka ned den i halsen på alla webadmins - bara blotta existensen får kanske någon att ändra attityd/

Otroligt pinsamt.

Dom hade ju så lätt kunnat använda Sonys X505. Ett teknikunder på hela 800 gram istället för den där stora tunga datorn på bilden.

• Medlem
  • Gävle
  • 2004-10-04 13:43

Jag förstår faktiskt inte varför ni reagerar över detta? Att vissa program endast finns till PC är väl knappast något att reagera över, eller hur? Och att PowerBooks är snyggare än PC-laptops (och därför hellre används i bilder) lär väl inte heller någon här höja ögonbrynen för?

Tycker inte det är så konstigt heller, de använder ju Apple en hel del i sina bilder. De har väl använt en redan tillgänglig bild och monterat in det.

Nu har de bytt dator på bilden på förstasidan.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-10-08 23:46

Ja, dra mig baklänges! Det här är väl första gången som det lyckas. Annars, med väl rätt med tanke på att säljer det så säljer det, brukar dom ju inte göra ett jota.

1
Bevaka tråden