Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PowerMac 2.0 eller 2.5 och frågor från PC ägare

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2004-10-04 21:17

Hej allihopa!

Sitter på PC maskiner just nu men tänker införskaffa en PowerMac nu när man har ett riktigt OS i botten

Men som PC ägare har jag ingen koll på Apple maskiner så jag tänkte försöka få lite svar från er här.

Ljudnivå på 2.0 och 2.5? Blir 2.5 tystare då den har vätskekylning?

Kan jag driva en vanlig "PC" 20 LCD (DELL 2001FP) skärm från PPCn?
Med 9600 kortet och via DVI utgången?
9600 kortet fixar det 1600x1200 ?

Kan jag använda min vanliga mus? Har en Logitech MX700 till "gamla" PC:n som jag vill använda. Eller måste jag köpa till Wireless kitet från Apple?

3 års garanti? Är det applecare? På platsen?

Vad är skillnaden att köpa av Applestore eller annan leverantör?

Tacksam för svar på alla eller några av frågorna.

Ursprungligen av jar:

Hej allihopa!

Sitter på PC maskiner just nu men tänker införskaffa en PowerMac nu när man har ett riktigt OS i botten

Men som PC ägare har jag ingen koll på Apple maskiner så jag tänkte försöka få lite svar från er här.

Ljudnivå på 2.0 och 2.5? Blir 2.5 tystare då den har vätskekylning?

Kan jag driva en vanlig "PC" 20 LCD (DELL 2001FP) skärm från PPCn?
Med 9600 kortet och via DVI utgången?
9600 kortet fixar det 1600x1200 ?

Kan jag använda min vanliga mus? Har en Logitech MX700 till "gamla" PC:n som jag vill använda. Eller måste jag köpa till Wireless kitet från Apple?

3 års garanti? Är det applecare? På platsen?

Vad är skillnaden att köpa av Applestore eller annan leverantör?

Tacksam för svar på alla eller några av frågorna.

- Ljudnivån är aningen lägre (jag antar du syftar på rev. A versionen av G5:orna). Ljudnivån är låg!

- Skärmfrågor: Ja du kan använda din Dell Skärm utanproblem och grafikkortet stöder 1600x1200 utan problem.

- Kopplar du in musen via USB så är det inga problem att köra MS eller Logitech möss. Drivisar hittar du på tillverkarnas hemsidor.

- Apple Care är inte "on site"!

- Att köpa från apple store eller återförsäljare är mera än smaksak! Vill du stöda än lokalförsäljare och få ett mervärde på såvis med support eller köpa direkt från apple och nöja dig med telefon och websupport.

1
Bevaka tråden