Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99 min. CDs

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-04 21:56

När jag var hos min bror i Barcelona i sommar, spelade han några filmer i 99 min. CDs. Det har visat sig vara omöjligt för min Mac att läsa. I vilket fall, gick hos en kompis med någorlunda ny PC. Går det att fixa det så att det går att se de filmer i min Mac. Jag har en Power Mac G4 733 Mgz och kör OS X Panther.
Någon som vet? Mina kompisar blev ganska skadeglada som ni kan nog gissa.

Ursprungligen av Pancho:

När jag var hos min bror i Barcelona, spelade några filmer i 99 min. CDs. Det har visat sig vara omöjligt för min Mac att läsa. I vilket fall, gick hos en kompis med någorlunda ny PC. Går det att fixa det så att det går att se de filmer i min Mac. Jag har en Power Mac G4 733 Mgh och kör OS X Panther.
Någon som vet? Mina kompisar blev ganska skadeglada som ni kan nog gissa.

Det har nog inte så mycket att göra med Macen som dator i fråga... utan mera om vilken typ av CD/DVD-enhet som är i burken. Vissa äldre samt även nya har problem med 80/99 minuts skivorna!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-04 22:02
Ursprungligen av Solitere:

Det har nog inte så mycket att göra med Macen som dator i fråga... utan mera om vilken typ av CD/DVD-enhet som är i burken. Vissa äldre samt även nya har problem med 80/99 minuts skivorna!

Men det går utmärkt med 80 minuters CDs. Kan det ändå vara så att min dator (som är drygt 3 år gammal) inte klarar av 99 minuters?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-04 22:16
Ursprungligen av Pancho:

Men det går utmärkt med 80 minuters CDs. Kan det ändå vara så att min dator (som är drygt 3 år gammal) inte klarar av 99 minuters?

Det är en fråga alltså!

1
Bevaka tråden