Hej alla Macanvändare...
Trodde aldrig det skulle hända men här står jag ocg väljer mellan en PBG4 och Sony Vaio och IBM...jag är främst intresserad av bildarbete så skärmen är ju hemskt viktig...Vaio skärmen är oerhört ljusstark men batteritiden är sämre...och sen lets face it: MAC ligger ljusår förre design och protabilitet enligt mig!
MEN jag har så många program som jag inte hittar till Mac så det blir jobbigt att börja med övergången...därför undrar jag om någon har använt nån PC emulator så att jag kan göra en smidig switch under tiden som jag ändå hittar min Mac värld...?
Någon som kan rekomendera något sådant?
OM ni tycker att det är onödigt med PC emulator skall jag ge er en lista på program jag nu har som jag kommer att behöva...hittar ni motsvarigheten (UTAN att spendera miljoner så tackar jag hemskt mycket för tipsen:
Photoshop CS
Downloader PRo (utpräglat program för nedladdning av RAW bilder från digitala systemkameror)
Picture resizer
Indesign 2
PhaseONe C1 (RAW konverterare)
Windows XP tweak som gör det möjligt att förhandsgranska RAW bilder och andra format utan att behöva öppna program..kan göras direkt i Filhanteraren.
Wordfinder Lexikon (50 ordlistor!)
Som sagt här är lite program jag inte kommer att klara mig utan och köpa nytt...ja...då kan jag lika gärna köpa den dyraste PC laptoppen som finns i hela världen...blir lika liten som Powerbok (inte lika snygg) men väl så snabb om inte snabbare...
Sen blir jag lite oroad över användare som klagar över bildbläddringshastigheten i powerbook...hmmm...det är ju det jag gör och det som jag trodde att Macarna var så himla bra på??!!
Sist men inte minst: om PC användare har man vant sig vid små goda program...FREEWARE och SHAREWARE...är det lika enkelt för mac os X?
Tackar för all input på ovanstående och lite till ifall jag missar frågor kring switchen..:)
mvh - Dominique