Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mlmac gillar inte stora filer!?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-05 21:25

Tja ba!

Sitter o micklar lite med Mlmac, och det bråkar lite!
När jag försöker ladda ner stora filer, över 2.2 gig (verkar som om "gränsen" går där),
kommer det upp en varning att jag inte har tilräckligt med utrymme på disken, så filen kommer inte att laddas ner.
Jag har gott o väl plats (>50 gig) kvar på disken.

Någon annan som haft samma strul?

Och framförallt, någon som löst det?

//Freba

Ursprungligen av Freba:

Tja ba!

Sitter o micklar lite med Mlmac, och det bråkar lite!
När jag försöker ladda ner stora filer, över 2.2 gig (verkar som om "gränsen" går där),
kommer det upp en varning att jag inte har tilräckligt med utrymme på disken, så filen kommer inte att laddas ner.
Jag har gott o väl plats (>50 gig) kvar på disken.

Någon annan som haft samma strul?

Och framförallt, någon som löst det?
//Freba

Mimac reserverar plats för filerna på hårddisken laddar du många stora filer så tar ju också utrymmet "slut" lösningen är att ladda ned färre stora filer samtidigt. Sen så kan det vara så att du har mindre plats på disken ledigt än vad du tror eftersom systemet äter rätt mycket hårddiskutrymme under gång utan att det indikeras.

• Oregistrerad
  • 2004-10-06 16:50
Ursprungligen av Errol Garner:

Mimac reserverar plats för filerna på hårddisken laddar du många stora filer så tar ju också utrymmet "slut" lösningen är att ladda ned färre stora filer samtidigt. Sen så kan det vara så att du har mindre plats på disken ledigt än vad du tror eftersom systemet äter rätt mycket hårddiskutrymme under gång utan att det indikeras.

Jo, det vet jag. Men det hjälper inte om jag bara har en nedladdning åt gången...
Och jag har rensat bort tidigare ev. temp-filer.
Och den reserverade platsen "ser" man, för programmet skapar en temp-fil som är så stor som den fil du vill ladda ner, som ligger ui en mapp under Application Support.

Jo, det är väl så att det används mer än man ser, men inte SÅ mycket!
Står det att det är 50 gig ledigt, men han gnäller att en fil på 2.5 gig inte får plats, så kan det väl int evara det? 47.5 gig "osynliga" filer, de e mycket tom för Photoshop!

Och jag får samma problem på båda burkar som jag använder.

Så det måste vara nåt annat!?

//Freba

• Medlem
  • Täby
  • 2004-10-07 10:20
Ursprungligen av Freba:

Jo, det vet jag. Men det hjälper inte om jag bara har en nedladdning åt gången...
Och jag har rensat bort tidigare ev. temp-filer.
Och den reserverade platsen "ser" man, för programmet skapar en temp-fil som är så stor som den fil du vill ladda ner, som ligger ui en mapp under Application Support.

Jo, det är väl så att det används mer än man ser, men inte SÅ mycket!
Står det att det är 50 gig ledigt, men han gnäller att en fil på 2.5 gig inte får plats, så kan det väl int evara det? 47.5 gig "osynliga" filer, de e mycket tom för Photoshop!

Och jag får samma problem på båda burkar som jag använder.

Så det måste vara nåt annat!?

//Freba

Vad kör du för filsystem?
Köpte en extern hårddisk som jag kör mellan både PC och MAC och då måste den vara fat32 formaterad för att fungera åt båda hållen med skrivrättigheter mm mm.... o på fat32 kan man inte ha större filer än 4gb... suger ju lite, vissa dvd images tex ligger på 4,4gb

1
Bevaka tråden