Egentligen passar denna posten säkert på många ställen, men hårddisken är viktigast.
Det hela började för någon vecka sedan då jag var i panik efter mer lagringsutrymme. Åkte och köpte en Western Digital, WD2000, kände på mig att min dator nog inte kunde hantera så stor disk men tog chansen då det inte fanns något att välja på.
Kopplar denna till min beiga G3:a (333MHz Rev.B) med ett a-card 66 kort i. Mycket riktigt så hittade den bara 130GB, Helt ok tänkte jag och formatterade den. Verkade fungera klockrent förutom att den var 70Gb mindre, tyst och snabb. Är jag redan här helt fel ute? Kan man inte göra så här?
Sen gjorde jag lite backup till den disken då jag höll på att flytta runt grejer. Hmm, har ju bredband nu, kanske dags att se om det finns några uppdateringar? Uppdaterade till 10.2.8.
Helvetet börjar! Så fort jag startat om efter installationen börjar den bängla och hänga sig. Efter några omstarter funkar den ett tag. Alla problem verkar ha med grafikkortet att göra (innbygt ATI, 6MB), den släcker ner skärmen m.m.
Den funkar sådär under några dagar och sen får jag för mig att zappa den, Pling, pling, pling, Startar upp, Hårddisken är borta? Får det gå till så här?
Vad har jag gjort för fel?
Är tacksam för alla teorier rörande detta då jag har 3 veckors jobb på hårddisken.