Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Totte Alm gör Mac-version av TP-test

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den för många välkände Mac-gurun Totte Alm gör en Mac-version av IT-kommissionens programvara för bredbandstest.

Läs hela historien hos DagensIT.

Argh nu blir jag sur! Ni kan ju ladda ner _min_ version skriven i Cocoa för bövelen och dessutom kan ni ladda ner koden också!

Herregud här har man kämpat för att göra folk glada och vad får man för det! Ingenting!

Ni kan ladda ner min version av tptest för mac skriven i Objective C med fint gränssnitt (ingen kopia av den fula windows-versionen). Dessutom kan ni ladda ner koden. Adressen är:
http://homepage.mac.com/gabrielf/

Och ännu en gång, någon som känner för att göra en snygg ikon eller?

/Gabbe

Gabriel: Skriv till Dagens IT och påpeka att det redan finns ett färdigt, antar att de kanske kan ta med ditt program...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-09-07 17:17

Tipsa Macpressen! Din version är ju redan klar och verkar fungera!

När kommer verran för oss utan X då?

Citat:

Skapades ursprungligen av: bigmac:
När kommer verran för oss utan X då?

Det är väl den som Totte gör?
Skulle den inte vara klar nu för resten?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-09-11 01:17

Totte gör mosx grejen oxå - blir mer strul att göra en version för 9.x - programmet är från början gjort för UNIX något som gör det "mycket lätt" att porta till mosx men knöligt för 9.x.

Jag kontaktade Totte för några dagar sedan och det visade sig att våra versioner kompletterade varandra ganska bra så vi bestämde oss för att sammarbeta.

Programmet vi gör är skrivet i Cocoa och kommer troligen vara färdigt på fredag. Han kanske kommer att göra en version till Classic MacOS men då det är ganska mycket mer-arbete så är det möjligt att det inte blir av. Möjligtvis en carbon-version men jag vet faktiskt inte.

Nu är det bara att hoppas att mitt namn står med nästa gång Macversionen av TPTest nämns någonstans

1
Bevaka tråden