Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hade det funkat med en pc?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-10-07 21:12

Har köpt en begagnad G4:a idag.
Hade en stor hd i min gamla G3:a som jag ville flytta över.
Slängde ut disken i min G4 och ersatte den med min fullproppade disk från G3:an.
Trodde att jag skulle bli tvungen att installera om systemet eller något för att köra disken på en G4:a, men inte då. Bara att skruva dit den och köra. Alla inställningar, internet mm fungerade direkt. Hade det verkligen gått så smidigt med en PC?

Ursprungligen av hawa:

Slängde ut disken i min G4 och ersatte den med min fullproppade disk från G3:an.
Trodde att jag skulle bli tvungen att installera om systemet eller något för att köra disken på en G4:a, men inte då. Bara att skruva dit den och köra. Alla inställningar, internet mm fungerade direkt. Hade det verkligen gått så smidigt med en PC?

Är rätt enkelt att svara på det. NEJ! det hade inte alls fungerat smidigt. Hallå det är PC vi snackar om

• Medlem
  • Solna
  • 2004-10-08 01:49

Eventuellt hade det gått smidigt. Om det är samma familj av moderkort kan de ibland vara förlåtande, även om du kör Windows.

Kör PC:n Linux hade det definitivt inte varit några problem, bara binärerna är kompilerade för bägge plattformarna så (alltså även om det inte hade funkat i Windows).

• Medlem
  • Tjörn
  • 2004-10-08 06:34
Ursprungligen av TERdON:

Eventuellt hade det gått smidigt. Om det är samma familj av moderkort kan de ibland vara förlåtande, även om du kör Windows.

Stor chans hör du... 99% chans att det slutar med en blå skärm av död

Ursprungligen av hawa:

Inte i XP i allafall!

• Oregistrerad
  • 2004-10-08 07:57

JA

det hade gått drirekt tyvärr. efter som jag gör en liknande sak nästan en gång i veckan, en kompis kommer över med sin disk o vi kastar in den o kastar ut min. o d funkar guld.

Windoze e inte riktigt så jälva dåligt som vissa av oss vill få det att verka som. Hade det varit så dåligt så hade det omöjligt kunna överleva på marknaden.

Eller? tror vi verkligen på att hela världen e hjärntvättade av Gates och Ballmer?

• Medlem
  • Gävle
  • 2004-10-08 08:56
Ursprungligen av DimeR:

JA

Eller? tror vi verkligen på att hela världen e hjärntvättade av Gates och Ballmer?

JA, det är väl självklart?

• Oregistrerad
  • 2004-10-08 09:12
Ursprungligen av DimeR:

JA

det hade gått drirekt tyvärr. efter som jag gör en liknande sak nästan en gång i veckan, en kompis kommer över med sin disk o vi kastar in den o kastar ut min. o d funkar guld.

Kolla om ni inte har ganska lika moderkort...
Bör vara det nämligen.

Citat:

Windoze e inte riktigt så jälva dåligt som vissa av oss vill få det att verka som. Hade det varit så dåligt så hade det omöjligt kunna överleva på marknaden.

Du får ett leende istället för svar...

• Oregistrerad
  • 2004-10-08 08:46

Varför skulle det inte fungera?

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2004-10-08 09:09

Det är väl knappast för att Windows är BRA som det sitter i flest burkar? Hade Windows släppts i sin nuvarande form idag, hade det inte haft så stor chans. Anledningen till att Windows överlever (och regerar, tyvärr) är för att det kommer från en tid då det knappt fanns konkurrens. OS/2 någon? Sedan har det levt kvar och fått enormt stort programstöd. Det är för att det är så vanligt (och därför, tveklöst, har bäst mjuk- & hårdvarustöd) som det fortsätter att leva vidare. Hur många vet ens att det finns alternativ?

-- Patrik

1
Bevaka tråden