Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradering av router

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-09 00:11

Har tankat hem senaste exe-filen för att uppgradera firmware till min router (Zyxel 660HW).
Enda sättet är via PC, men jag lyckades få in exe-filen i min gamla VirtualPC 4.0.2 och det gick bra att starta den, men den hittar inte routern när jag ska köra uppgraderingen, trots att det går hur bra som helst att surfa i PC-läge genom den.
Vad gör jag?

Jag vet att jag kan gå till "vem som helst" som har en PC, men man kan ju inte springa runt till folk varje gång det släpps en ny firmware...och jag vill inte köpa en PC.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-09 11:09

Vad är det för Windows du kör ?
Det kan ju vara brandvägg i Windows som är igång ?

Eventuellt Mac OS ska brandvägg stängas av...

  • Oregistrerad
  • 2004-10-09 15:53

W98
Jag har inte installerat något "extra" i W98:an, men det kanske finns något annat som måste "stängas" av. Såvitt jag vet har jag ännu inte dragit igång brandväggen i routern, för det måste väl göras "medvetet". Ska kolla.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-09 16:03

Brandvägg var på men jag stängde av den och försökte igen.
Samma resultat: programvaran får inte kontakt med routern trots att jag samtidigt surfar med den i W98-läget.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-09 16:33

Om routern fungerar bra i dag behöver du inte uppgradera den.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-09 17:27
Ursprungligen av sirugo:

Brandvägg var på men jag stängde av den och försökte igen.
Samma resultat: programvaran får inte kontakt med routern trots att jag samtidigt surfar med den i W98-läget.

Vilken brandvägg stängde du av ?
Routerns brandvägg behöver inte stänga av, eftersom det är för utifrån (ingången från ADSL). Men din dator och Virtual PC måste brandvägg vara avstängd för att kunna köra firmwareuppdatering. Men det är inte säkert det går ändå....

  • Oregistrerad
  • 2004-10-09 18:50

Mondo! Routern funkar inte bra. Jag måste uppgradera firmware.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-09 18:52

REP! Men hur "stänger man av brandvägg via VirtualPC".

  • Oregistrerad
  • 2004-10-11 18:36

Problemets lösning var ganska lustig.
Jag provade att uppgradera från PC och fick exakt samma felmeddelande. Då ringde jag supporten och det visade sig att modemet inte går att uppgradera om man bytt lösenord, eftersom firmwareuppgraderingen loggar in och då använder den det ursprungliga lösenordet. Jag ändrade tillbaka till det urprungliga lösenordet och vips då funkade uppgraderingen både på PCn och VirtualPCn!

1
Bevaka tråden