Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hej alla "MAC Geeks"

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej MAC Geeks

Jag kör PowerBook G4 (12") sedan i somras och har just gått med i forumet. Att jag landat på MAC beror på att det är den bäst utvecklade FreeBSD burken på marknaden. Där jag har tillgång till alla kommersiella programvaror jag är van vid samt att kag kan köra alla världens fria Nixprogram (dvs UNIX , LINUX) via X11.

Kör Slackware (Linux) och FreeBSD (Unix) på mina beräkningsdatorer. Bestämde mig för MAC som laptop/desktop då jag var på en konferens och såg att alla MIT professorerna körde PowerBook.

Arbetar med R&D av svetsprocesser.

MVH
Per

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-09 09:58

Kul, hoppas att du trivs! Jaha, MIT har bytt till Mac. Många universitet i USA är rena Mac-nästen. Praktexemplet är väl Stanford.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-09 10:26

Kul med lite annorlunda användningsområden för PB

Börjar bli lite macanvändare ute på "bästkusten" har vi sett, kanske ordna en mac-pub/mac-lan på tofta gård frammåt sommaren?

  • Medlem
  • 2004-10-09 11:01

Lustigt! Jag har också haft en professor som "förebild" när jag bestämde mig att föpa en mac. Fast då var det en PB Pismo och det var på Chalmers. Ännu mer lustigt, jag jobbar också med R&D fast inom SMT, Surface Mount Technology, s.k. ytmonteringsteknik.

Välkommen till 99mac,
/Z

1
Bevaka tråden