Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

A Month with a Mac: A Die-Hard PC User's Perspective

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-09 13:27

Bra skriven, ganska objektiv och bra detaljerad artikel om hur det är för en die-hard PC user (med open mind) att testa en Mac i 30dagar.

http://www.anandtech.com/mac/showdoc.aspx?i=2232

mvh
b0bben

• Oregistrerad
  • 2004-10-09 13:38

Han beskriver ju kärnan i switchproblemen
Detdär att hitta de små gadgetsena (sicket ord ) som man är van vid - de heter ju något annan och funkar ju lite annorlunda, men å andra sidan - hänga upp sig på sådant? det har ju inte så mycket med hw-plattformen att göra utan man ser ju samma problem om man switchar från X.2 till X.3 eller XPsp1 till XPsp2 ex.v…

Tack för länken. Jag har inte läst allt än, men än så länge är det väldigt intressant läsning! Jag är klart imponerad över att killen lärt sig så mycket om OS X redan efter sin korta testperiod. Även tekniska detaljer som jag som gamma Mac-användare inte hade koll på, som exempelvis:

Citat:

using Exposé with many windows open is not very stressful on even a Radeon 9600, but you do run out of video memory very quickly - in which case, your system ends up swapping to main memory over the AGP bus, making the Exposé animation considerably choppy

(Att grafikkortet swapar mot ram-minnet när det inte har nog minne kanske inte är så märkligt, men det är en sak jag aldrig tänkt på.)

Så långt jag har läst så klagar han till stor del på sådana saker som även vi som är vana vid Mac klagar på. Han verkar lära sig snabbt och ha ett balanserat omdöme.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-10 00:26

Med lite vilja att lära sig kommer man långt på. Han skriver även att han läser dokumentationen det första han gör, bara det kommer man oxo långt på.

De som provar mac med inställningen "jävla skit, inte alls likt windows" kommer få det lite svårare.

mvh
b0bben

1
Bevaka tråden