Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macquarium Macquarium Macquarium

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-11 04:24

Någon som gjort ett? Eller känner någon som har?
Själv har jag en illa fungerande Classic på vinden som skulle kunna avsluta som dekoration med fisk i...

Tips & trix emottages tacksamt

Lättaste sättet att göra ett är att köra After Dark med modulen Fish.

Jag har byggt ett för ett tiotal år sedan. Köpte en gammal Plus på elektronikåtervinningen. Rensade ut innehållet och limmade samma skräddarsydda glasbitar helt enligt Andy Ihnatkos instruktioner. Det hela fungerade faktiskt riktigt bra. Idag står dock bygget, utan fiskar, på vinden.

Andys instruktioner:
http://www.cs.tut.fi/~ace/macquarium.html

/M

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-12 00:10
Ursprungligen av Martin Belak:

Jag har byggt ett för ett tiotal år sedan. Köpte en gammal Plus på elektronikåtervinningen. Rensade ut innehållet och limmade samma skräddarsydda glasbitar helt enligt Andy Ihnatkos instruktioner. Det hela fungerade faktiskt riktigt bra. Idag står dock bygget, utan fiskar, på vinden.

Andys instruktioner:
http://www.cs.tut.fi/~ace/macquarium.html

/M

toppen Skall sysselsätta mina mörka vinterkvällar med att rensa classic...

  • Oregistrerad
  • 2004-10-11 08:18

Är det inte bättre att ha en "classic" som receptdator med pastakokningstimer i köket?
(Eller i Jonaz fall - drinkreceptdator... ...vill man dumma sig lite så kan man ju lägga in tweet och talking moose oxå, för partystämmningens skull...)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-12 00:12
Ursprungligen av Pär:

Eller i Jonaz fall - drinkreceptdator...

Nja... har huvet & handleder fulla av drinkrecept... (nope, inte i form av tatueringar utan de kommer automatiskt... bara ingen frågar vad de innehåller så... att tänka efter sabbar rythmen... )

  • Oregistrerad
  • 2005-02-16 12:28

Är det någon av er som har ett MacAquarium som ni vill sälja eller har länkar till sida där de bjuds ut till försäljning? Jag är inte så händig och eBay har inga för tillfället..

1
Bevaka tråden