Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

flytta in mail till Mac från PC outlook express

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja....som rubriken lyder har jag ännu inte lyckats att flytta mina mail...det är många och dem är viktiga att ta med mig i resten av mitt liv med G4 vid min sida (ett tag i alla fall...får se hur fin G5 PB blir!

Hursom: jag har provat följande:
-netscape import och sedan kopierat netscape filerna till macen. Netscape i mac hänger sig när jag vill importera filer från Netscape pc...:)
-kört gamla outlook express i classic miljö men denna känne rinte igen outlook express 6 o senare...:)
-provat importera i entourage...hehe...visst
-försökt med mail i Mac...hmmm...nja..:)
-hittar inte foldrar så bra men tänkte prova att tvinga in mailkatalogerna på plats i netscapes mail foldrar...borde vara samma i pc som mac tycker man...???
-kör just nu äver virtual pc 6.1 och kommer inte ut ur pc miljön med filhanteraren för att importera mail till oe6...haha...trodde det var det sista..jobbigt men säkert...inte alls!

ja...så...nu är det dags att fråga...HUR GÖRA???

mvh - Dominique

Jag importerade till thunderbird på PC:n, sen flyttade till macen och exporterade sedan till Mail. Funkade utmärkt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-11 09:48

Kolla här:

http://www.apple.com/se/switch/

Så här gjorde jag annars:

På Windows-burken:
• Installera Eudora.
• Importera meddelanden osv från Outlook (jag använde redan Eudora, så jag slapp det momentet).
• Gå till Eudoras epostmapp.
• Kopiera de filer som slutar på .mbx till en mapp på skrivbordet.
• Packa ihop .mbx-filerna med WinZip.

På Macen:
• Installera Eudora.
• Rigga upp ett konto.
• Avsluta Eudora.
• Kasta bort alla filer i mappen Eudora Messages i epostmappen.
• Packa upp .mbx-filerna från PC:n i mappen Eudora Messages.
• Öppna Mail.
• Importera meddelandena från Eudora.

För mig funkade det utan problem.

Jag minns inte hur jag gjorde med epostadresserna. Jag tror att du kan ta filen NNdbase.txt från Eudora-mappen på PC:n och döpa den till Eudora Addresses, ploppa dit den i Eudora-mappen på Macen och sedan importera den med Mail. Du kan också exportera adresserna i HTML-format från Eudora för Windows.

Hmmm..en liten fråga till...hur importerade du In till Thunderbird i macen? den frågar ju efter eudora mail eller communicator...??? kan man söka andra filer annanstans eller måste man gå in i foldrar och byta ut allt?

mvh - D

• Medlem
  • 2004-10-14 15:52
Ursprungligen av i99domgr:

Hmmm..en liten fråga till...hur importerade du In till Thunderbird i macen? den frågar ju efter eudora mail eller communicator...??? kan man söka andra filer annanstans eller måste man gå in i foldrar och byta ut allt?

mvh - D

Hej... När vi ändå snackar om importering har jag en fråga hur man exporterar alla mail på en gång? Kan man inte få alla mail i en bakup fil eller något?

ps newbie på mac...

Ok...nu verkar jag kunna komma någonvart...Tack för era tips! Skall prova med en gång här...adresserna finns ju i mailen så...det borde inte vara några bekymmer...

Med dessa 2 metoder borde det väl inte slå fel

tackar!

Dompan

1
Bevaka tråden