Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver lite hjälp vid byte av dator

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-10-11 18:57

Har sålt min pb och har en ny som väntar på mig när jag kommer till Sthlm nästa vecka. Jag vill ju självklart behålla allt som jag har i tex nyckelhanteraren,kalender,adressbok,lösenord i safari och camino mm. Hur gör jag detta på smidigaste sättet? Jag har även ett .mac konto om det gör någon skillnad samt en extern hårddisk. Kommer ha tillgång till båda datorerna samtidigt.

om du köper en "ny" dator så kommer den fråga dig vid första starten om du vill flytta över information från den förra. Detta görs via firewire och flyttar hela användarmappen, samtliga inställningar, alla program. dvs du får över allt förutsatt att du har informationen sparad på rätt ställe, tex dina bilder i bildermappen, program i programmappen osv.

• Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-10-11 19:51
Ursprungligen av mrsandin:

om du köper en "ny" dator så kommer den fråga dig vid första starten om du vill flytta över information från den förra. Detta görs via firewire och flyttar hela användarmappen, samtliga inställningar, alla program. dvs du får över allt förutsatt att du har informationen sparad på rätt ställe, tex dina bilder i bildermappen, program i programmappen osv.

Det låter ju suveränt, är det bara användarmappen som den för över? Förs även programmen över utan att behöva installeras om??

Du får välja vad du vill flytta över, en guide hjälper dig. Så länge du har sparat allt på den gamla datorn där det skall vara, dvs dokument i dokumentmappen, Bilder i Bilder, dina program i program mappen så kommer flytten till den nya datorn gå bra. Även nätverksinställningar och så vidare går fint.

att flytta över 23gb data tar ca 50 minuter hörde jag av en som gjorde det nyligen.

1
Bevaka tråden