Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PPPoE

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag kör iMac Globe och 10.3.5
Varför tappar jag Ehternetkontakten med modemet (DSL 300T) när jag väljer att ansluta med PPPoE i nätverksinställningarna? Modemet har en inbyggd PPPoE-klient och loggar in mej till min ADSL-linje när jag startar ett program som vill ha en anslutning.
Måste jag konfigurera modemet annorlunda? Jag läser manualen men den hjälper mig inte.
undrar
Ingemar

• Oregistrerad
  • 2004-10-13 02:56

Om jag har förstått det rätt så har ditt DSL modem redan PPPoE klient som loggar in dig. I så fall allt du behöver göra i nätverksinställningarna i OS X är att ställa in Ethernet och inte använda PPPoE. Modemet loggar in sig redan åt dig så då behöver du inte använda PPPoE i Mac OS X nätverksinställningarna.

//Rob

Jag har konfigurerat så att jag använder pppoe via nätverksinställningar (jag kör Bostream 0.5)
och varje halvtimme ploppar det upp en ruta som frågar ifall jag fortfarande vill vara ansluten eller vill koppla ner, detta är enormt störande! Går det göra så detta försvinner?

Jag kör senaste 10.3.7!

• Oregistrerad
  • 2005-02-02 21:46
Ursprungligen av Martin Björkdahl:

Jag har konfigurerat så att jag använder pppoe via nätverksinställningar (jag kör Bostream 0.5)
och varje halvtimme ploppar det upp en ruta som frågar ifall jag fortfarande vill vara ansluten eller vill koppla ner, detta är enormt störande! Går det göra så detta försvinner?

Kolla i systeminställningar-> nätverk -> PPPoE -> PPPoE alternativ.

Ursprungligen av Pär:

Tack snälla Pär!

Ursprungligen av Pär:

Kör med DHCP oxå så ordnar det sig!

1
Bevaka tråden