Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Palm Desktop för X!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-12-27 19:14

Ladda ner på http://www.palm.com/macintosh/publicbeta/

om den lirar så behöver jag inte classic längre...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2001-12-27 22:13

Yes, yes, yes...Äntligen!
Om jag nu bara kan få ned programvaran...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2001-12-27 22:21

Väldigt svårt att ladda ner - max 150 användare på servern och när man väl kommit in så blir man utsparkade efter några minuter

Kan ingen spegla?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2001-12-27 22:21

Om ni som jag (och resten av världen )
inte kan få ner skiten från palm.com har jag luskat fram denna sidan: http://homepage.mac.com/jtc1/FileSharing1.html

• Medlem
  • Stockholm
  • 2001-12-28 00:58

(kul med åäö och senaste omniweb - well nu blir det mozilla) Tack för länken! Efter 43 försök lyckades jag ny att synka, iofs fungerar inte ethernet/dhcp längre men i alla fall. Någon som vet om man behöver Keyspan drivisar för att synca (palm III med seriellvagga och keyspan usa19 usb/pda adapter). Kanske äntligen har blivit dags att köpa upp sig på en ny palm!

Citat:

Någon som vet om man behöver Keyspan drivisar för att synca (palm III med seriellvagga och keyspan usa19 usb/pda adapter). Kanske äntligen har blivit dags att köpa upp sig på en ny palm![/B]

Det finns drivare för Keyspans olika USB-adaptrar. Kolla www.keyspan.com. Jag har installerat dem men har inte haft möjlighet att testa synkningen ännu...

Någon som lyckats öppna den gamla användarfilen från gamla Palm Desktop(OS9)? Palm X dyker direkt när jag försöker öppna den.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2001-12-29 02:13

pido: lyckades synca gm att använda keyspan drivisen - dock så fick jag installera om palm efter det att jag installerade keyspan för att det skulle lira. Fick upprepa hela proceduren efter att ha testat ir sync - dock så har aldrig ir sync funkat juste med Palm III så jag är inte överaskad.

Fredrik: gick ej att importera g:a palm filerna - dök varje gång precis när den var klar (99%)... Dock så fick jag in mina grejer i palm x genom att synca palm under classic och sen slänga bort all gammal palm programvara och sedan installera palm x!

Nu så verkar det rulla på! Snyggt gränssnit och stabilt!

Första försöket att importera gamla data kraschade, men andra gången gick det fint. Nu funkar det hur bra som helst. Hot-sync funkar till och med mycket bättre än förr!

Skälen att köra OS 9 blir färre och färre.

Nån som vet hur pass långt borta AvantGo för OS X kan tänkas vara?

1
Bevaka tråden