Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mata ut en skiva som inte syns?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-10-12 20:51

Hur matar man ut en skiva som skadats under bränning i iTunes? Kan man tvingar ut den i terminalen eller nåt? Orkar inte starta om varje gång det händer.

kan inte "dela ut" i imovie

Min videokamera - Sony DCR-PC 101E Pal - vill inte samarbeta med imovie 4. När jag trycker på "dela ut" och "videokamera" för att föra tillbaka den färdiga filmen till kameran så stänger imovie av och tappar kontakten. Detta skedde inte i tidigare imovieversioner. Är det någon annan som har samma problen?
Anna

• Medlem
  • 2004-10-12 22:31

Är du inte inne i fel tråd nu? Om du skapar en egen kanske folk som kan svara hittar till den...

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-12 23:07

Jag hade samma problem och det funkade bra med F12 (som ju är eject på iBooken).

• Medlem
  • 2004-10-12 23:11

Anledningen till att jag frågar är att det inte fungerar. Skivan syns inte på skrivbordet, inte i finderfönster, inte i iTunes, går inte att mata ut med Eject/F12 (TiBook).
Kan man skriva eject cd i Terminalen som man kan i Open firmware?

• Medlem
  • 2004-10-12 23:14

Finns det inte ett litet hål på TiBooken där man kan pilla in en nål eller motsvarande för att göra en tvångutmatning. Jag har för mig det.

• Medlem
  • 2004-10-12 23:19

Möjligen kan man göra som på en gammal iMac och pilla lite innanför sloten, men jag tänkte att det kanske finns nån snyggare lösning.

eject cd i terminalen fungerar inte btw.

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2004-10-12 23:25

Har du Toast?

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2004-10-12 23:30

Om du startar iTunes igen och trycker cmd-e så tror jag att du får ut skivan.

Syns den inte om du startar om datorn?

Starta om datorn och håll ned musknappen under uppstart.

1
Bevaka tråden