Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logitech MouseWare för X ?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2001-12-30 13:35

Nån som hört något om Logitech håller på att plocka fram MouseWare för X ?

Man blir ju tokig till slut av att sitta med alla funktionerna i handen utan att kunna använda dem...

• Medlem
  • 2001-12-30 22:18

Skickade dem ett buttert mail angående detta i morse. Vi får väl se om man får svar - de har säkert redan hört av från hundra (tusen?) tals X användare med Logitech möss. Som det är nu så har man ingen större koll på musrörelserna, i alla fall inte upp och ned - kass acceleration! Men vi hoppas att det kommer nåt snart. Väldigt snart.

/Fredrik

• Oregistrerad
  • 2001-12-31 00:45

Men har du fått det att funka i Classic ??
Om man t ex kör Netscape 4.7x så funkar ju inte en pryl.
Förresten funkar bara scrollning (inom vissa gränser) i själva X, inte Classic.

• Medlem
  • 2001-12-31 08:57

Jodå - har alltid fungerat fint i classic. Hur det är efter en eventuell 9.2 installation vet jag dock inte.

Däremot fick jag svar från en kille på en macnews sida idag - han ska kolla med Logitech vad som händer, men först efter nyår såklart!

GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA !

Hälsningar Fredrik

• Oregistrerad
  • 2001-12-31 17:18

Med X 10.1 och 9.2.1 fungerar inte nånting i Classic-läge.
Jag hoppas fortfarande att jag gjort en miss nånstans och att det inte är 9.2.1 i sig som är boven.
Jag har testat både MouseWare 3.5 och 4.0.2
installerat med 9.2.1-bootning (inte classic)
resp installerat i 10.1-läge.

Finns det någon som har MouseWare-funktionerna i 10.1/9.2.1 classic..??

När jag bootade från 9.2.1 funkade det fint. Nu har jag 9.2.2 och det funkar fortfarande bra, men i 9.2.2 under OSX [10.1.1] funkar det inte alls. Lite störande att man måste starta om datorn i classic för att få musen att funka tillfredsställande
Vet ej varför det inte funkar för dig. Kanske beror på musen? Jag har en Dual Optical, med den funkar det som sagt bra när man startar om i 9.2.2.

Gott Nytt År

• Oregistrerad
  • 2002-01-01 13:36

Sorry, jag kanske var slarvig i mitt uttryck där.
När jag bootar från - och sedan kör 9.2.1 - är det helt ok. Då går det som det ska. Men när jag sedan bootar om i X och kör program i classic, är det helkört.
Att då försöka starta MouseWare ger bara: "Det programmet stöds inte av Classic".

Citat:

Att då försöka starta MouseWare ger bara: "Det programmet stöds inte av Classic".

Jo, det är exakt lika dant för mig. Hoppas Logitech finner nån lösning på problemet, samt släpper OS X-drivisarna snart...

1
Bevaka tråden