"Alláh'u Akbar" som du försöker göra dig lustig med är ett av de grundläggande religiösa uttrycken inom islam, och således väldigt känsloladdat för ett antal miljoner människor här i världen. Vill du påstå att du inte visste det när du valde din nick?
På 99mac blir det dock överslag i moraltyglarna när någon ställer en fråga om DC eller liknande (såg ett exempel på det senast idag), men är otroligt högt i tak för en del annat.
Dumt att jag postade egentligen, jag kunde ju anat reaktionen...
"Allah'u-Akbar" betyder rätt och slätt "Gud är stor". Att Gud är stor är något som alla religioner har gemensamt. Frasen blir inte automatiskt mer laddad, och skyddad, för att den är på arabiska. Om jag hade valt nicket ALLAH'u-Akbar hade jag kanske kunnat förstå din reaktion, men att hoppa på mig för att jag använder nicket ALLAN'u-Akbar är, IMHO, bara fånigt.
PS. "Allah'u-Akbar" på arabiska är "religionsneutralt". Allah betyder Gud, oavsett om man menar islams Gud eller kristendomens Gud. Kristna araber talar också om Allah, och använder fraserna "insh'Allah" och "Allah'u-Akbar". Så vilka av dem, de kristna araberna eller de muslimska araberna, anser du att jag förolämpat? Eller anser du att jag förolämpat alla arabisktalande? Hade du reagerat lika starkt om jag vitsat till något om Gud är stor på latin också? (Du visste kanske inte ens att det finns många kristna araber?)
EOD hoppas jag. Fanatiker av alla de slag står mig upp i halsen.