Vafan, är du helt bäng? Varför ska en privatperson pröjsa åtskilliga tusentals kronor ur egen ficka år ut och år in för att du och andra ska få allt gratis? Tror du att det är gratis att driva en sajt som kräver dubbla servrar, mer bandbredd än du ens kan föreställa dig och tryck från tusentals användare att leverera en dundersajt dygnet runt, året runt.
Förklara gärna det för mig och andra här.
Forumet kommer inte att kosta pengar. Vissa plustjänster kommer att kosta pengar, plustjänster som är absolut nödvändiga för 99mac:s fortlevnad. Vill man inte pröjsa så behöver man inte. Man går miste om vissa saker men det du fått gratis hittills kommer i stort sett också att vara gratis även i fortsättningen. Take it or leave it, liksom.
Jag fattar inte hur någon kan ha mage och att klaga i ett läge där det antingen handlar om att börja stötta sajten eller att sajten dör, ett läge där allt levererats gratis i snart tre år men när saker och ting nått ett läge där det är do or die för 99mac.
Hade jag varit Martin hade jag lagt ner skiten, formatterat diskarna och långfingret i luften åt alla som har mage att beklaga sig över detta.