Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildreportage: Nya Macoteket Store i Sundbyberg

Tråden skapades och har fått 64 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-18 20:01
Ursprungligen av Joacim Melin:

Vafan, är du helt bäng? Varför ska en privatperson pröjsa åtskilliga tusentals kronor ur egen ficka år ut och år in för att du och andra ska få allt gratis? Tror du att det är gratis att driva en sajt som kräver dubbla servrar, mer bandbredd än du ens kan föreställa dig och tryck från tusentals användare att leverera en dundersajt dygnet runt, året runt.

Förklara gärna det för mig och andra här.

Forumet kommer inte att kosta pengar. Vissa plustjänster kommer att kosta pengar, plustjänster som är absolut nödvändiga för 99mac:s fortlevnad. Vill man inte pröjsa så behöver man inte. Man går miste om vissa saker men det du fått gratis hittills kommer i stort sett också att vara gratis även i fortsättningen. Take it or leave it, liksom.

Jag fattar inte hur någon kan ha mage och att klaga i ett läge där det antingen handlar om att börja stötta sajten eller att sajten dör, ett läge där allt levererats gratis i snart tre år men när saker och ting nått ett läge där det är do or die för 99mac.

Hade jag varit Martin hade jag lagt ner skiten, formatterat diskarna och långfingret i luften åt alla som har mage att beklaga sig över detta.

Ja precis. Det är ju valfritt. Ingen tvingar någon att betala för tjänsterna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-18 20:30
Ursprungligen av (X)mannen:

Varför starta en site om man inte har råd??
jag går sällan in på 99Mac längre nu när Macfeber finns, enkel med dom viktigaste nyheterna, inte massa lull som får grundarna att gå på knäna.

/P

Ja, men då har du ju Macfeber. Det viktiga är att alla blir nöjda och glada.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-18 20:34
Ursprungligen av Joacim Melin:

Forumet kommer inte att kosta pengar. Vissa plustjänster kommer att kosta pengar, plustjänster som är absolut nödvändiga för 99mac:s fortlevnad. Vill man inte pröjsa så behöver man inte. Man går miste om vissa saker men det du fått gratis hittills kommer i stort sett också att vara gratis även i fortsättningen. Take it or leave it, liksom.

Jag fattar inte hur någon kan ha mage och att klaga i ett läge där det antingen handlar om att börja stötta sajten eller att sajten dör, ett läge där allt levererats gratis i snart tre år men när saker och ting nått ett läge där det är do or die för 99mac.

Hade jag varit Martin hade jag lagt ner skiten, formatterat diskarna och långfingret i luften åt alla som har mage att beklaga sig över detta.

WORD, håller med till 100%.

Vissa har lite svårt att förstå;
forumet på 99mac kommer förbli gratis, precis som tidigare.
Nyheten är att vi utöver forumet dessutom erbjuder ett betalalternativ med "bonusmaterial". För dig som inte har lust/råd att betala sker alltså ingen förändring - inget lull lull för dig alltså. Vad är problemet?

/M

Att någon promille av våra 8300 medlemmar blir tillfälligt sura för att vi inte längre orkar servera dom gratis är högst väntat, jag trodde faktiskt att vi skulle ha hundratals sura här.

Skit i dom nu och låt oss glädjas över att Plusforumet fungerar skitbra och att vi har 387st Promedlemmar och 49st Plusmedlemmar bara tre dagar efter att vi införde Plus/Pro.

Vi kommer använda våra utökade resurser till att förbättra sajten så att ingen annan kan mäta sig med 99mac (så är det redan idag på vissa sätt).

På kort sikt kommer det finnas alternativ till 99mac men i det långa loppet kommer bara den som hittar en balans i arbete/intäkter finnas kvar och frodas.

Bevaka tråden