Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Val av DV kamera

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Ska beställa en DV kamera och undrar om någon har ett bra tips på en bra kamera för mina behov?

Kameran ska endast användas för privat bruk. Hellre en liten kamera med något sämre bildkvalité än en stor kamera. Maxpris: 10tkr. Får gärna vara en Sony eller Canon då jag har bra priser på dessa fabrikat.

Jag vet inte om det gäller alla konsumentmodeller men jag har läst att billigare Canon-kameror tar in ganska mycket motorljud på filmen.
Med tanke på detta är visst Panasonic bra, och de har ju kompakta 3CCD-kameror i låg prisklass.

Jag beställde en Panasonic NV-GS55 från technikdirect.de med väska, UV-filter och ett band för ca. 5.800kr med frakt och allt.
Bra pris men man får väl se hur det blir om det behövs support/garantireparation eftersom techn.. ligger i tyskland.

Jag var också tvungen att e-posta en bild av kreditkort och leg. för att de skulle godkänna ordern.
De hävdade att det var ur säkerhetssynpunkt men jag ifrågasätter att det är särskillt säkert i ett längre perspektiv, den bilden skickas alltså okrypterat över nätet och ligger väl kvar på deras server..

Tack för svar.

Men har nog bestämt mig för en Sony DCR-PC330. Kostar lite mer men verkar bra. Bra recensioner har den också fått. Men om någon kan övertyga mig att det finns en bättre eller likvärdig så hör gärna av er. DVspot

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-17 02:43

Jag skulle också rekommendera panasonics 3CCD kameror för dom är är riktigt bra och prisvärda, och bildkvaliten på en 3CCD går inte att jämföra med en kamera som bara har en 1CCD.. Jag själv köpte en NV-SG200 (ca 12000kr) och är sjukt impad av kameran, liten och lätt, leica lins,, bra batteri,,.... En kollega köpte lillebror SG120 (ca 7500kr) vilket nästan är samma kamera förutom att den har mindre MP i den inbyggda stillbilds kameran samt GS120 saknar manuell fokusring och analog ingång (AV in), den har dock DV in.

Ett kap!

http://www.cyberphoto.se/

1
Bevaka tråden