Nu har Bostreams Scream-tjänst i Stockholm legat nere i ett dygn. Dom har nån sorts fel på DNS-(domännamnserver)tjänsten som gör att man kan pinga kända IP-adresser, men det går inte att surfa eller hämta pop-mail, som båda kräver en fungerande name-resolve.
Om man ringer deras kundtjänst så säger dom "vi har ett större fel på scream i Stockholm, var god dröj med din felanmälan" och så blir man bortkopplad.
Så här har det varit sen i går kväll. Vad håller dom på med? Är det nån som vet?
Har haft bahnhof och Telia som leverantörer förut, men aldrig ett så långt fel. Och att fixa en DNS-koppling, kan det vara så svårt? Jag kan lägga in andras (tex Bahnhofs) DNS-serveradresser, men av nån anledning funkar det inte ändå. Det verkar som om http-paketen filtreras bort. har någon jättebrandvägg löpa amok? Varför får kunderna ingen info? Har Bredbandsbolaget helt enkelt lagt ner kundservicen för gamla bostream-kunder?
Tack vare att det ingår en modemaccess i Bahnhofs webhotell kan jag skriva detta, även om det är segt.
Om nån vet nåt är jag tacksam för en förklaring, även teorier om hur i h-e det kan gå så illa när det ändå går att pinga. Jag begriper inte!
Thomas