Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När får man se integrerade iSight i macarna?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-10-18 03:06

Jag hadde nästan kunnat slå vad om att en integrerad iSight kamera, riktbar i höjdled som vissa justerbara kameror i 3g mobilerna skulle sitta i de nya iMacarna med G5 hjärta, men så blev det inte. Tror ni att detta kommer bli verklighet?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-18 08:08

ja...

• Oregistrerad
  • 2004-10-18 08:42

Jag hoppas på såna i de bärbara! Det vore häftigt. Finns ju redan i vissa av BESTs PC-datorer, så varför inte i Mac också? En kamera som klarar minst VGA vid 30 bilder/sek, i färg, så kan man köra videokonferens över Airport direkt från soffan. Ojojoj.

sitta i soffan med isighten går bra redan idag...
såg en sådan kamera på en sony vaio. neat, var min första tanke.

Inte omöjligt, men dagens konstruktion har fördelen att kameran kan sättas var som helst kring datorn. Så nedsidan är flexibiliteten vad gäller placering, men uppsidan om dom satte in kameror i alla sina nya macar (skärmar, emacs och bärbara) är att användandet skulle explodera (precis som USB och Bluetooth gjorde på sin tid).

/CX

Handen på hjärtat hörrni. Är inte iSighten ett kapitalt misslyckande från Apples designteam? Den är större än de flesta liknande kameror och IMO rejält ful. Att ha en iSight påhäktad på locket till en PowerBooks ser nästan pinsamt lågteknologiskt ut. Man är förvånad att locket/skärmen håller sig på plats. Apple är bäst på design men iSight är sannerligen inget bevis på det.

Ursprungligen av Martin Munthe:

Handen på hjärtat hörrni. Är inte iSighten ett kapitalt misslyckande från Apples designteam? Den är större än de flesta liknande kameror och IMO rejält ful. Att ha en iSight påhäktad på locket till en PowerBooks ser nästan pinsamt lågteknologiskt ut. Man är förvånad att locket/skärmen håller sig på plats. Apple är bäst på design men iSight är sannerligen inget bevis på det.

Nix, håller inte med om att den är ett misslyckande - den går att sätta på datorn, bordet, väggen etc, och den har ett interfejs som är allmänt. Dessutom har den inbyggd mick och autfokus.

Jämför med Logitechs kameror - dom är stora, bulliga och plastiga, och går såvitt jag sett inte med lätthet att sätta på skärmen.

Just det ja - jag tycker iSightens design är vansinnigt snygg. Men smaken är som baken - den är delad

/CX

En webkamera med en CCD eller CMOS mindre än 1/4" ska, om den är korrekt konstruerad, inte behöva autofokus alls. Jag tycker att kamerakonstruktionen är alldeles för stor i förhållande till vad kameran presterar. Jag säger inte nödvändigtvis att andra har bättre lösningar men jag föredrar de riktigt små kamerorna. Helst inbyggda i bärbara lock. Om man inte bryr sig om storleken och har kameran stationär så kan man ju lika gärna köpa ett smidigt bordstativ och använda en DV-kamera (om man nu har en sådan) och på så vis få grymt mycket snyggare bild än en iSight kan prestera.

• Medlem
  • 2004-10-20 12:56

blir de inte integrerade så lär väll en minvdre variant dyka upp i samband med lanseringen av 10.4, kanske billigare version åxå om de nu vill göra multi-videokonf fyr alle

Ursprungligen av thevil:

>Martin
Vilken web-kamera rekommenderar du?

Jag kan inte rekommendera någon eftersom jag inte använt webkamera sedan -98.

1
Bevaka tråden