Det gick vägen!
Nu sitter jag här med en PowerBook G4 15" 1.5 GHz med tillvalet 5400 rpm HD. 4375 kr i rabatt bjöd Apple på också. Jag vågade knappt tro att det skulle fungera, men det gjorde det! Känns som ett ganska bra köp faktiskt. Slutsumman landade på 17696 kr exkl. moms (22120 kr inkl. moms). Det är med ett undantag en standardkonfig 1.5 GHz (80 GB 4200rpm->80 GB 5400rpm).
Jag läste Apples villkorstexter noga och insåg att jag absolut inte gör nåt fel om jag beställer datorn med denna rabatt. Min beställning ses nämligen av Apple som ett erbjudande från mig att göra affär med dem. Apple väljer att acceptera erbjudandet eller ej. I mitt fall valde de attt acceptera mitt erbjudande. Naturligtvis ringde jag inte för att höra om det verkligen var så bra som det såg ut...
Kanonfin dator, inga döda pixlar. Dock verkar det vara obalans i ljudet. Det är starkare på vänster sida. Att justera balansinställningen gör skillnad, men justerad max till höger låter ändå mest i vänstra högtalaren. Justering max till vänster verkar så gott som stänga av höger högtalare. Nån som vet om man kan nollställa nåt som påverkar detta?