Jag var inne pa Aftonbladets sida igar och laste lite om allt det har med att internet gar under, microsoft problem, sakerhetsuppdateringar, virus och javelskap.
Vet inte varfor... men jag kanner mig valdigt trygg med min PB och OS X jamfort med diverse windows-system jag anvander pa jobbet som kraschar och har sig, infekterade system etc etc.
Sag en liten vision framfor mig... att ja.. windowsvarlden har problem och kanske ar det just den varlden som bor forandras... ta det hela fran grunden och utveckla nagot bra for en gangs skull, den upplevelsen har jag iaf fran OS X (ar ju inte programmerare eller tekniker.. men som jag tolkat utvecklingen av OS X ser jag det som sa, utveckling fran grunden).
sen kan jag inte forutspa varken internets eller apples framtid, men jag ar valdigt optimistisk for det sistnamnda.
det ar trottsamt att standigt se rubriker som "brist pa sakerhet/sakerhetshal/din dator kan bli utsatt... etc etc..." och hoppas slippa se det pa macfronten trots att det dykt upp nagot enstaka, har jag for mig.
och skulle nu microsoft ge upp en dag... undra at vilket hall majoriteten skulle vanda sig at?
sitter och filosoferar pa jobbet... och onskar att jag satt vid en mac nu.