Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ser era dator-/serverrum ut?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Nu har jag mot bättre vetande och flickvänens vilja bestämt mig för att göra om klädkammaren till dator-/serverrum för mina datorer.

Men jag behöver lite idéer och inspiration.

Hur ser era rum ut?
Har ni några tips och/eller idéer?

mvh
/Martin

he he, kung!

Handlar frågan om...

...mot bättre vetande och mot flickvännens vilja...
eller
...mot bättre vetande och enligt flickvännens vilja...

Jag hade en rackserver längst upp i en garderob under några månader. Drog nätverkskabel tvärsöver hela lägenheten för att kunna ha hemmaserver. Fungerade hyggligt men det lät ganska mycket om man ens lämnade dörren på glänt

Nej, huvva!

En ftpsnurra, eller testweb, på egna maskinen att dra igång lite då och då - visst!

Men serverrum i lägenheten? Näää, det känns väl inte så där jättenödvändigt ... : -)

• Medlem
  • Svedala
  • 2004-10-19 09:17
Ursprungligen av Björnström:

Jag hade en rackserver längst upp i en garderob under några månader. Drog nätverkskabel tvärsöver hela lägenheten för att kunna ha hemmaserver. Fungerade hyggligt men det lät ganska mycket om man ens lämnade dörren på glänt

En beige G3:a på översta hyllan i garderoben är det ultimata.

Har en bärbar grunt PC i en låda, funkar fin fint! Tyst e den också. Hade den i klädkammaren förut men då kunde jag inte stänga dörren.

På översta hylla i klädkammaren står min iBook och rullar som FTP/WEB och RSS server. Har dock riktig kable till den. Kör med Timbuktu så jag kan styra den överallt där min Powerbook når min airportstation.

1
Bevaka tråden