Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Av dokumentationen kan man utläsa hur man gör för att migrera från en tidigare version av OS X till 10.3.5. Om man däremot vill flytta "allt" från en installation till en annan (t.ex. vid behov av ominstallation eller byte av maskin) hittar jag ingen info. Någon som vet var en sådan instruktion finns?
Att uppgradera från 10.3.5 till 10.3.5 är nog inga problem eftersom det är samma system.
Skämt åsido kan du välja alternativet "Arkivera och installera" eller radera hårddisken och göra en ren installation. Jag rekommenderar det sistnämnda.
Att uppgradera från 10.3.5 till 10.3.5 är nog inga problem eftersom det är samma system.
Skämt åsido kan du välja alternativet "Arkivera och installera" eller radera hårddisken och göra en ren installation. Jag rekommenderar det sistnämnda.
Ponera att jag alltså vill göra en ren installation på en maskin som alltså redan kör 10.3.5 och där det finns användare m.m. Då vill jag ju kunna spara all information om dessa inkl. deras mailkonton (sparade mail) och använda den i den nya installationen vilket ju innebär att jag måste kunna spara dessa, dessutom på någon annan plats än den disk jag skall använda.
Ponera att jag alltså vill göra en ren installation på en maskin som alltså redan kör 10.3.5 och där det finns användare m.m. Då vill jag ju kunna spara all information om dessa inkl. deras mailkonton (sparade mail) och använda den i den nya installationen vilket ju innebär att jag måste kunna spara dessa, dessutom på någon annan plats än den disk jag skall använda.
CarbonCopyCloner är bra också. Då kan du ställa in vad du vill kopiera. Rubbet, eller valda mappar.
Du hittar den på versiontracker.com
Jag brukar köra med den den när jag byter dator, då slipper man installalera om allt, det spar tid.
CarbonCopyCloner är bra också. Då kan du ställa in vad du vill kopiera. Rubbet, eller valda mappar.
Du hittar den på versiontracker.com
Jag brukar köra med den den när jag byter dator, då slipper man installalera om allt, det spar tid.
Jag kommer väl då att missa sådan info som lösenord? Borde finnas en funktion som gör det möjligt att åtminstone exportera sådan användardata.
Svaret ovan var att använda Carbon copy cloner. Det funkar. Man får en kopia av sitt gamla system.
Men om man vill flytta konfigurationer från en OSXServer till en ny installation? Det kan ju finnas anledning att man vill börja om från ett fräscht system - man vill flytta med sig inställnigar för användare, sajter osv. Eller så kanske man vill ha inställningarna backade.