Då var det dags att berätta lite om hur spelet är. Rapporten kommer att bestå av ett flertal bilder med en beskrivande text. Anledningen är att text inte räcker till för att förklara hur grym det här spelet är!
Det var en fredagskväll vid 20.00 då jag plötsligt hörde att Entourage pep till. Jag gick till datorn och kollade vad som hade kommit. Gissa om man blev smått glad när man såg det där fina mejlet som började med:
”European Closed Beta Test: you have been selected!”
Efter lite klickningar, kontoregistrering så var det dags att börja ladda ner spelet. Då jag är en Blizzard-fanatiker (och inte minst World of WarCraft-fanatiker) hade jag redan läst om hur problematisk nerladdaren av spelet var. Blizzard använder sig av BitTorrent-teknologin för att försöka hålla trafikkostnader nere, desvärre tillåter inte deras klient en att kapa uppladdningen och för oss med ADSL så är detta ovärderligt. Därför tillämpade jag lite av mina kunskaper för att kunna använda ett annat BitTorrent-program. När klockan var 2 på morgonen blev nerladdningen äntligen färdig. Till min besvikelse hade filen blivit korrupt så det var inte mycket mer att göra än att ladda ner igen och gå och lägga sig. När jag vaknade på lördagmorgonen så provade jag en gång till, återigen utan att lyckas. ”Jahapp”, tänkte jag. Till slut så bestämde jag mig för att använda Blizzards egna program och efter flera timmar så var nerladdningen äntligen klar och min installation hade kommit en bra bit.
När jag väl kört igång spelet så åkte hakan rakt ner i golvet… Spelet var otroligt vackert och framförallt kul! Spelet kändes som ett Diablo II i 3D men extremt mycket förbättrat och roligare. För att ni i alla fall ska kunna få en uppfattning om hur spelet går till så avslutar jag härmed min lilla introduktion och ber er se nedan för bilderna.
Läs nyheten på MacGamers.se
---------
Kommentarer? Synpunkter? All form av kritik tåls så det är bara att ta upp yxa och svärd