Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
...ändå! Jag blir lite glad av att läsa Teknikens Världs test av DVD-spelare för bilen (nr 21/2004, sid.58-60). Varför? Jo, när de sist i artikeln tipsar om möjligheten att ta med sitt laptop till baksätet och kolla på film i, så använder de en iBook G4 som exempel. Jag gillar verkligen när en Mac får vara med i sammanhang där man diskuterar datorer, utan att man måste påpeka att Apple-datorer är "speciella" på det ena eller andra sättet. Pluspoäng för Teknikens Värld i min lilla bok!
När jag felsöker folks internetuppkopplingar (det är mitt jobb, bör kanske tilläggas) och tex skall undersöka om det är dns-problem som kunden drabbats av så använder jag mig ofta av ip-adrssen 17.254.3.164
När jag felsöker folks internetuppkopplingar (det är mitt jobb, bör kanske tilläggas) och tex skall undersöka om det är dns-problem som kunden drabbats av så använder jag mig ofta av ip-adrssen 17.254.3.164
Och vad har det med Teknikens världs användande av Macar att göra?
Och vad har det med Teknikens världs användande av Macar att göra?
Som jag förstod det handlar tråden om att smyga in Apple/Macintosh i olika sammanhang. Kolla vart den där ip-adressen leder dig (surfa in på den!) så förstår du varför jag skrev mitt första inlägg, och varför jag använder det när jag undersöker varför pc-användare inte kommer ut på internet