Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips! Logic Pro 7 för 4997,50 :-

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om du är student kan du köpa Logic Pro 7 för:

Logic Pro 7
SEK 4.997,50

Är det med Mecenat eller CSN-kort det gäller?
Jag frågar eftersom jag inte vet vilket kort min kår tillhör.

jag kör mecenat el. membit (doktorand) - men har för mig att det skall fungera med csn också

Ok, får kolla upp csn då. Kåren där jag studerar hade tydligen slutat med Mecenat för att de inte höll sina löften och kortutskick.

• Oregistrerad
  • 2004-10-30 21:30

Mecenat- och CSN-kortet ger 10% resp 50% på Mecenat Apple Store!

Ursprungligen av el gringo:

jag kör mecenat el. membit (doktorand) - men har för mig att det skall fungera med csn också

Kort notis. Det är enbart Mecenatkortet och CSN-Kortet som ger 10% på alla hårdvara och 50% på mjukvara i Mecenat Apple Store.

Mvh Jonas Levin
Mecenat Apple Store

Mecenatkortet och CSN-kortet ges ut av Mecenat AB i samarbete med bl.a Apple.

Samma pris om man går in i vanliga Education Store, behövs inget kort då...

Ursprungligen av Leftrustle:

Samma pris om man går in i vanliga Education Store, behövs inget kort då...

Ok, jag får det till runt 6500kr med Education Store. Hur gör du för att få det till 4997?

• Oregistrerad
  • 2004-10-20 18:57

Idag kom mitt Logic Pro 7 med budbäraren. Mycket trevligt att komma undan med halva priset må jag säga, det gör det hela ännu lite roligare.

Jag lämnar därmed Cubase åren bakom mig och dyker ner i en ny djungel... manualernas tjocklek är dock lite avskrämmande. Påminner om de böcker jag har läst i samband med 5-10 poängskurset på universitetet.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-21 21:26

VA I ALLA GLÖDHETA!!?? Jag spenderade veckor på internet, mailada, ringde apple, emagic, återförsäljare och letade efter studentrabatt på logic. Finns inte sa de, bara för skolor och lärare. Ni menar att man nu med logic 7 kan köpa det även som student!?

• Medlem
  • Stigtomta
  • 2004-10-27 09:43
Ursprungligen av durre:

VA I ALLA GLÖDHETA!!?? Jag spenderade veckor på internet, mailada, ringde apple, emagic, återförsäljare och letade efter studentrabatt på logic. Finns inte sa de, bara för skolor och lärare. Ni menar att man nu med logic 7 kan köpa det även som student!?

Ibland är det närmare än man tror...

Titta längst upp i den diskussionen. I googlereklamen kommer det ibland upp reklam för Mecenat.

JAAAAA - det går utmärkt. du skall ha csn eller mecenatkort

• Medlem
  • International user
  • 2004-10-23 12:59

hm...
jag får det oxå till SEK 6.495,00 på education store?! Hur gör ni?

du måste ha ett mecenat eller csn-kort.

annars kan man ju gå in på "education" men då får man inte lika bra rabatt...

Ursprungligen av el gringo:

du måste ha ett mecenat eller csn-kort.

annars kan man ju gå in på "education" men då får man inte lika bra rabatt...

Tänkte väl det...lät skumt med samma pris utan kort också.

• Oregistrerad
  • 2004-10-25 22:31

Gör så här:

1. Gå till http://www.mecenat.se/ och logga in.
2. Klicka på Apple loggan
3. Klicka på "Till Mecenat Apple store"

Voila! Ni kan nu handla all Apple hårdvara till 10% rabatt, och nästan all Apple mjukvara till 50% rabatt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-30 21:50

härligt när man nu köpt logic för 10000kr

• Medlem
  • Gävle
  • 2004-10-30 22:20

durre: Men du kan däremot göra sånt som dom med studentlicenser inte kan. Du kan tjäna pengar på det du gör i logic.

• Oregistrerad
  • 2004-10-30 22:33

Ingen studentlicens - bra 50% studentrabatt

Ursprungligen av nr3:

durre: Men du kan däremot göra sånt som dom med studentlicenser inte kan. Du kan tjäna pengar på det du gör i logic.

Logic Pro 7
SEK.4.997,50

Mvh Jonas Levin

• Medlem
  • Gävle
  • 2004-10-30 23:28

Jonas: hehe visst men i längden om han jobbar med det och säljer sånt han gör i logic7 kommer han tjäna ihop dom pengarna och mer
Har man inget intresse av att sälja så är det ju däremot tvätom.

• Oregistrerad
  • 2004-10-30 23:44
Ursprungligen av nr3:

Jonas: hehe visst men i längden om han jobbar med det och säljer sånt han gör i logic7 kommer han tjäna ihop dom pengarna och mer
Har man inget intresse av att sälja så är det ju däremot tvätom.

Så sant, så sant. Men en sparad krona är en sparad krona.

/Jonas

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-31 07:14

Jag använder visserligen logic i kommersiellt syfte. Men jag har inte sett någon begränsning att man inte kan göra det med logic till studentpris?

• Medlem
  • Gävle
  • 2004-10-31 08:31

durre: Alla studentlicenser jag läst om (inklusive apple, adobe och alias) är att man enbart får använda studentlicenser till sin egen utbildning/forskning. Så har du en studentlicens får du inte sälja det du gör.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-31 08:57

nr3: men är det verkligen en studentlicens av Logic som man får om man handlar via Mecenat? Jag är inte så säker på det.

Kan man uppgradera en studentlicens? Jag menar att om man nu köper Logic 7 Education, kommer kan kunna att uppgradera det senare när nya versioner kommer? Eller måste man köpa nytt?

• Medlem
  • Gävle
  • 2004-10-31 10:28

tei: Saxat från när man går in i education store (samma som mecenat store fast lite högre priser).

" Genom att klicka på “Acceptera” nedan bekräftar jag att:
• alla produkterna är för mitt eget privata bruk, för min egen utbildning och/eller forskning, och
• jag godkänner att de allmänna villkoren som visas med länken nedan gäller för mina inköp hos Apple Store for Education."

Erik: Dom flesta företag brukar ha att man får köpa en ny riktig licens till rabatterat pris. Dom brukar dock inte skylta om det så man får ta kontakt med dom.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-31 10:44

nr3: ok, då är det glasklart! (iallafall om det är samma villkor som gäller för mecenatbutiken)

angående student licens. är det nu så att man pillar ihop en eller några "hits" så har man nog råd att fixa en "riktig" licens

1
Bevaka tråden