Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Home.se krash.... !

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min fru har mailen hos home.se, sedan den 19:e har hon inte kunnat hämta sina mail. Eftersom hon körde imap var de lagrade lokalt på disk, suck... vilka klåpare - infon har varit urusel ifrån home - och först idag kom detta mail :

Hej!

Home vill börja med att be om ursäkt för de eventuella olägenheter som kan ha orsakats er under de senaste dagarna.

I tisdags kväll hade vi på home ett haveri på lagringsdiskarna på servern som hanterar e-mailadresserna som börjar på H-M.

Servern har två stycken lagringsdiskar som är speglade och innehåller samma information. Det osannolika hände att bägge diskarna gick sönder och därmed blev hämtning av mail omöjligt.

En ny server och två nya diskar ersatte den gamla utrustningen, varför det nu går att skicka och läsa mail igen.
Mail som skickats till era mailboxar efter kraschen hamnade i vår kö och har precis levererats till era mailboxar.

När det gäller gamla mail som ni hade i era mailboxar, så håller vi just nu på att reparerar de gamla diskarna för att återskapa era gamla mail. Eftersom bägge diskarna har gått sönder kan vi inte garantera att samtliga mail kan återställas, även om det är vår förhoppning. Enligt den lösning vi nu arbetar på kommer de återskapade mailen inte att automatiskt hamna i era mailboxar utan dessa kommer ni att få hämta själva. Hur och när ni kommer åt era gamla mail återkommer vi om på homes hemsida.

För löpande information ber vi er gå in på www.home.se som vi uppdaterar löpande.

Vänliga hälsningar
HOME

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-21 15:24

Jag kan fortfarande inte hämta mail från ett konto som börjar på C och jag har aldrig sett någon info om detta ...

Tillägg: Jo, nu gick det igen!

Jag tycker home.se har fungerat sämre en tid. Någon som känner till varför? Det har skett en del strukturförändringar (Tiscali - Spray) på sistone.

• Medlem
  • 2004-10-21 16:21

Vi har slutat att använda våra Home-konton för en tid sedan just för att det har strulat så mycket. Det har varit svårt att hämta mail länge tycker jag.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-10-21 22:21
Ursprungligen av Baron:

Vi har slutat att använda våra Home-konton för en tid sedan just för att det har strulat så mycket. Det har varit svårt att hämta mail länge tycker jag.

Jag kan också instämma i kritiken mot kvalitén hos Home.se. Den har blivit sämre och sämre det senaste året med att framförallt hämta, men även bitvis att skicka. Jag ska också avsluta, vilket mina övriga Home.se-bekanta redan gjort för länge sedan.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-21 22:11

Alla mina email som låg på deras mailserver är borta. Använde den enbart som webmail. Får se om dom lyckas rädda mailen. Håller iofs ändå på att avveckla mitt home-konto pga all jäkla spam som kommer till den.

• Medlem
  • Södertälje, Sweden, Sweden
  • 2004-10-21 22:35

Jag använder home.se endast för att vidarebefordra mina mail till annan adress, men även där har det varit strul ibland, mailen "fastnar" i deras servrar lite för lång tid ibland.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-10-22 08:23

Jag har använt home.se i kanske fem år, utan större problem. Genom att aldrig publicera min mailadress får jag heller inga spam.

Frågan är hur home.se kommer att utvecklas framöver.
Jag tycker att funktionalitet varit acceptabel fram till nyligen, då den fungerat dåligt.

Uppryckning=betaltjänst?
status q=självdöd?

Nån som haft feta problem med home.se i helgen ( och ännu ? ), ironiskt nog går det inte heller maila supporten på home.se, får tillbaka mailen !!

dom har inget nummer du kan ringa?

Nje..bara till deras annonsförsäljning - men jag ska leta lite ...

• Medlem
  • 2004-11-22 16:31

jag har ringt deras support nån gång, så de har i alla fall haft ett nummer.

Längesedan man körde home.se, ett år sedan kanske och redan då tyckte jag det gick utför. Mail kom inte fram eller löjligt lång väntetid. Vet inte om jag vågar använda mig av dem igen.

• Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2004-11-22 17:06

Puh!

Tur att man just bytt till mac.se-mail

Annars skadar det ju inte att låta mail-programmet lagra sina meddellanden lokalt också(när man kör IMAP)

Svaret för helgens strul :

Den här informationen kan jag ge dig.
Vi testar just nu ett spamfilter, men det är inte 100%-igt ännu, mail verkar fastna och orsaka en mailkö.
Det kan hända att vi stänger av det och/eller släpper igenom mailen men det kan orsaka att du även får en del spam under testperioden.

Detta från vår hemsida.

Inkommande mail [2004-11-22] Förseningar av den inkommande mailen. Vi håller på att förbättra mailtjänsten och detta ger kortare störningar i mailleveranserna.

Nu byter vi till Gmail ...

1
Bevaka tråden