Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV in i macen

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är EyeTV enda sättet att få in en videosignal i macen eller kan man använda scart eller antennkabel eller nåt om man har ett juste grafikkort?

• Medlem
  • Oslo
  • 2004-10-21 23:41

Om man har en PCI Mac kan man ju köpa ett Videofångarkort t.ex Miglia AlchemyTV DVR för PowerMac G4/G5 kostar 1624:- med moms på Macoteket eller om man vill vara lite mer flexibel eller inte har PCI, Canopus ADVC 55 FireWire videokonverter 2369:- också med moms på Macoteket.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-21 23:43

Det beror på i vilken kvalitet du vill ha in det i. Och i vilket format det ligger på från början. Specificera lite mer så ska du få lite alternativ

jag vill väl ha det i minst vhs-kvalitet (vilket väl iofs är en onödigt låg tröskel).
Jag har en inspelningsbar DVD-spelare som spelar in på en HD. Den står och tuggar i sig tex vartenda simpson avsnitt som sänds. Dom avsnitten kopierar jag över på vhs i dagsläget. För att slippa behöva sitta å hatta fram å tebaks med en fjärrkontroll i varje hand för att redigera bort reklam och dötid i början och slut av varje avsnitt så tänkte jag att man borde kunna dra in hela skiten i iMovie eller FCP kanske för att där redigera bort reklam och annat skräp.
Kom jag väl så långt så vore det ju inte dumt att lägga matrialet på CD i divX-format men det är inte så förtvivlat nödvändigt.

Vilket PCI-kort ger bästa kvallite på video (IN) - oavsett vad det kostar - måste passa för nya G5:an. Frågar åt en bekant som jobbar med utveckling av tjänst för 3G-telefoni och Quicktime och som behöver bästa tänkbara allternativt fungerande kort.

• Medlem
  • Oslo
  • 2004-10-22 11:13

Be honom kolla på Aurora IgniterX. Aurora har funnits till Mac sedan mitten av 90-talet och har gått rykte.

1
Bevaka tråden