Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag skickar spam!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

eller rättare sagt, någon verkar skicka spam från min epost. Det mesta går lyckligtvis inte ut eftersom Levonline har ganska duktiga filter. Men det får ju till följd att jag hela tiden får en massa felmeddelanden om att mina mail (som inte är mina mail) studsar därför att dom är spam.

Hur går det till att någon anna skickar spam från min mac?

Dom använder bara din adress som avsändare... så - det kan vara en kines som skickar mailet - vad vet jag Studsen kommer till dig iallafall..

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-22 17:42

Skickar Anna mail från din Mac?

Nej det är ingen som gör det. Man behöver inte sitta framför den datorn där du har din epostklient för att skicka mail med din adress som avsändare. Det är ju så många PC-virus som sprider sig via infekterade PC-ar där den kör en egen epostserver och skickar vilt mail med diverse uppsnappade till- och från-adresser.
Antagligen så har din adress snappats upp en gång från en infekterad PCs adressbok

fy så trist! Anna eller inte Anna...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-22 18:20

F*n vad irriterande. Spammarna använder andras riktiga adresser för att komma undan filtering på detta sätt. Ruggigt! Det är dags att göra om SMTP helt och hållet nu.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2004-10-22 18:55
Ursprungligen av Cypher:

F*n vad irriterande. Spammarna använder andras riktiga adresser för att komma undan filtering på detta sätt. Ruggigt! Det är dags att göra om SMTP helt och hållet nu.

Komma undan och komma undan... resultatet kan bli som för mig, att min spray.se adress blir portad från mängder av ställen. Ett exempel är från Hotmail om man har högsta säkerhetsnivån och är det då någon valt att inte få några meddelande om de fångar upp något spam utan låter de slängas direkt så märker inte personen att jag överhuvudtaget skickat ett. Extremt störande.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-23 00:24
Ursprungligen av iggy:

Komma undan och komma undan... resultatet kan bli som för mig, att min spray.se adress blir portad från mängder av ställen. Ett exempel är från Hotmail om man har högsta säkerhetsnivån och är det då någon valt att inte få några meddelande om de fångar upp något spam utan låter de slängas direkt så märker inte personen att jag överhuvudtaget skickat ett. Extremt störande.

Förstår det. Det är ju det som jag är så irriterad över. För den som har förstört för dig och din epostadress kommer ju undan.

SMTP måste byggas upp från grunden igen i en iterativ process, så att det blir kvalitet.

nåt sånt projekt bara måste ju vara igång, för så här kan det ju tammebaffe inte hålla på

Ursprungligen av David Slättne:

nåt sånt projekt bara måste ju vara igång, för så här kan det ju tammebaffe inte hålla på

Jodå. Det håller på så. 2006 kommer internet att gå under just därför.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-23 09:21
Ursprungligen av David Slättne:

Det är bara Microsoft som föröker med att ta betalt för eller lappa ihop kryphållen i SMTP (vilket skämt) http://www.microsoft.com/mscorp/twc/privacy/spam.mspx

Övrigt så tycks de flest andra vara upptagan med att hitta på skydd mot spam, ist. för att gå till botten med det egentliga problemen/felen i SMTP.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-23 09:50

Jag med...

Det där är inte skoj!

Hände mig för något halvår sedan. Någon hade använt min adress för att spruta ner hela jävla öster-landet med spam. Kom bounceningar och replys från Finnland --> länder söderut. Plötsligt sa det "ping" i e-postklienten... sen rasade det väl ner en 5-600 mail i strid ström.

Grattis till mig, grattis till dig.

Upp till kamp.

1
Bevaka tråden