Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Norton

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På OS 9 körde jag Norton. Vad rekomenderar ni att man gör nu när man kör 10.3?

Menar du virusprogram?

Systemunderhåll?

DiskWarrior och Coctail.

Tech Tool Pro 4 inte att förglömma
Diskwarrior ska vara i vers. 3

Ursprungligen av Pocahontas:

Tech Tool Pro 4 inte att förglömma
Diskwarrior ska vara i vers. 3

Tech Tool har jag varit med om i senaste versionen kan göra mer skada än nytta.

Norton Utilities kan ställa till med mer elände än den kan reparera ibland, rekommenderas inte.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-23 09:41

Inget. Det behövs normalt inte. Se till att ha hundraprocentiga backuper istället.

Nej, inte normalt. Men om det börjar jävlas så är Disk Warrior bästa verktyget, om Apples egna skivverktyg inte biter.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-23 10:07
Ursprungligen av Nurell:

Nej, inte normalt. Men om det börjar jävlas så är Disk Warrior bästa verktyget, om Apples egna skivverktyg inte biter.

Jo, så är det. Och TechTool Pro 4. Jag har dock ännu inte varit med om ett fel som inte Skivverktyg klarat av.

Ursprungligen av Mondo:

Jo, så är det. Och TechTool Pro 4. Jag har dock ännu inte varit med om ett fel som inte Skivverktyg klarat av.

Det har däremot jag, då hade jag inte tillgång till TechTools, men väl Disk Warrior och den fixade skivfelet i ett enda nafs.

• Medlem
  • 2004-10-23 11:07

Drive 10? Är det nåt att ha?

Ursprungligen av Giggs:

Har gått bet med det i ett tidigt skede av Mac OS X, då var räddningen Disk Warrior som jag körde på disken via Classic Mode. Men numera finns ju Disk Warrior i modern version.

Ursprungligen av Giggs:

Nej, den är under all kritik. Inget att lägga pengarna på.

• Medlem
  • International user
  • 2004-10-23 16:30
Ursprungligen av pizzabudet:

Nej, den är under all kritik. Inget att lägga pengarna på.

Vad ÄR felet med den?

Ursprungligen av fjellis:

Vad ÄR felet med den?

Av alla diskproblem jag stött på med Mac OS X så fixar den knappt några. Hade stor förhoppningar. Defragmenteringen har fått vissa burkar att bli långsamma som sirap. Då tanken var att Drive 10 skulle var det enda verktyget så envisades jag med det ett tag. Men den gav mig bara mer att göra. Så nu så ligger den bara på hyllan. Aldrig mer Micromat!

Så jag ahr ännu inte kommit på något tillfälle där den gör det jobb den skall.

• Oregistrerad
  • 2004-10-23 16:55
Ursprungligen av pizzabudet:

Av alla diskproblem jag stött på med Mac OS X så fixar den knappt några. Hade stor förhoppningar. Defragmenteringen har fått vissa burkar att bli långsamma som sirap. Då tanken var att Drive 10 skulle var det enda verktyget så envisades jag med det ett tag. Men den gav mig bara mer att göra. Så nu så ligger den bara på hyllan. Aldrig mer Micromat!

Så jag ahr ännu inte kommit på något tillfälle där den gör det jobb den skall.

Är defragmenteringen det enda du inte är nöjd med så är det väl inte ett så stort problem…

Lite väl dåligt argument för att tycka den är "den är under all kritik. Inget att lägga pengarna på."

• Medlem
  • International user
  • 2004-10-23 17:07
Ursprungligen av Pär:

Är defragmenteringen det enda du inte är nöjd med så är det väl inte ett så stort problem…

Lite väl dåligt argument för att tycka den är "den är under all kritik. Inget att lägga pengarna på."

Pär - vad e bra med den enligt dig?

• Oregistrerad
  • 2004-10-23 17:13
Ursprungligen av fjellis:

Pär - vad e bra med den enligt dig?

Håller med Mondo i dethär fallet… Helt och fullt faktiskt.

Dessutom är det ju så att defragmentisering är något som nio av tio inte behöver bekymra sig om - att då säga att ett verktyg som kan mycket är "under all kritik" bara för att denna del har gett bekymmer (vilket all defragmentisering gör om man inte har skrivbar swap eller har journalförd diskkatalog) känns väl sådär

Mer än så kan jag inte svara eftersom jag håller med Mondo helt och fullt.

Ursprungligen av Pär:

Nej, det är även rena reparationstillfällen då den misslyckas. Med tanke på både Coctail och DiskWarrior som fixar det så känns det som slöseri. Kollegorna på jobb är av samma inställning. Vi har tom haft diskar som blivit mer skadade efter Drive 10 försökt fixa problem.

• Medlem
  • International user
  • 2004-10-23 11:44

Jag har för mig att CyberPet är den som har mycket erfarenhet av Drive 10 och Disk Warior - Ja även Pochahontas är en kunnig person på desssa... Ropa efter dem....

Jag har klarat mig med Skivverktyget - (glöm inte att köra det från startskivan eller annan HD) - alltid rejäla backupper - en stor en inlåst i brandsäklasat kassaskåp.. men jag har DW, Drive 10 och Tech Tools - om ut i fall att.

Drive 10 och tech Tools: http://www.micromat.com/drive_10/drive_10_introduction.html

DW: http://www.alsoft.com/DiskWarrior/

DW säljs i Sverige av programpaketet AB - de ÄR trevliga: http://www.programpaketet.se/

Lycka till!

Data Rescue är ett program som kan rädda data då en disk nästan är död. Har haft en hel del nytta av den. Speciellt med en pocketdrive som posten hade lekt med. Den monterades inte med Data Rescue kunde plocka ut filerna efter ett par timmar.

http://www.prosoftengineering.com/products/data_rescue.php

1
Bevaka tråden