Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Python?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-10-23 23:14

Vad gör processen python? Jag har flera sådana igång ibland och ibland tar en av dom upp till 90% cpu-användning. När jag avslutar den händer ingenting särskillt så vad gör den egentligen?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-23 23:20

Har du nåt pythonprogram som körs ibland? Jag har ett pythonscript som visar vad som är på TV som uppdateras var tionde minut (kör det genom GeekTool), och ibland händer det att python hänger sig och gör som du beskriver. Vad det beror på att python gör så vet jag inte.

Ursprungligen av xtimmyx:

Vad gör processen python? Jag har flera sådana igång ibland och ibland tar en av dom upp till 90% cpu-användning. När jag avslutar den händer ingenting särskillt så vad gör den egentligen?

Python är ett interpreterat programmeringsspråk, och python-skripten körs genom att matas in i python-parsern (programmet "python"). Det kan med andra ord vara precis vad som helst som står och tuggar, men genom att köra "ps -aux | grep python" kan du ofta få information om vilket specifikt skript det är som körs.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-25 09:35

En kvalificerad gissning är väl BitTorrent... Det är skrivet i Python har jag för mig.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-10-25 12:11
Ursprungligen av HL:

En kvalificerad gissning är väl BitTorrent... Det är skrivet i Python har jag för mig.

det kan nog stämma för det händer att jag har 15-20 torrentfiler igång samtidigt. hehe. dock avslutas ju itne torrent-programmet när jag avslutar python iofs.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-26 15:00

Nä, fast om du stänger ner Bittorrent så ska Python-processerna försvinna. Stänger du bara ner Python-processerna så slutar nog dina torrens att fungera även om de fortfarande är synliga.

1
Bevaka tråden