Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macromedias program!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Macromedia ligger verkligen lågt med sin OS X satsning! Det verkar i alla fall så. Jag menar, Adobes program har ju åtminstone cirkulerat med diverse skärmdumpar och betor, men macromedias program:
Dreamweaver, Flash, Director och Fireworks etc har jag i nte sett röken av!

Deras plugins sen da! Va! Jag kan inte se något shockwave material alls på Os X, endast flash. Är det bara jag eller?

Vill slippa classic nu, vilket innebär att macromedia måste lägga på ett kol!

OK! Jag erkänner! Photoshop krävs också, men den verkar ju åtminstone vara på G!

/John

Citat:

Skapades ursprungligen av: johnnie2times:
Macromedia ligger verkligen lågt med sin OS X satsning! Det verkar i alla fall så. Jag menar, Adobes program har ju åtminstone cirkulerat med diverse skärmdumpar och betor, men macromedias program:
Dreamweaver, Flash, Director och Fireworks etc har jag i nte sett röken av!

Matt Brown från Macromedia skriver så här i ett forum:

Citat:

On 1/9/02 1:45 AM, "Matt Brown, Community Manager" <[email protected]> wrote:
>
> All our next releases of our products will be OSX native. Do you think
> that Adobe coming out first will really attract all those people it would
> need to have to corner the market?
>
> They would have to have a really compelling product and they simply
> don´t.
>
> We are very committed to Mac and OSX. We are working to make any release
> we make perfect, but we aren´t ready to talk about anything yet.
> _____________________________________________________________________
>
> Matt Brown Community Manager - Macromedia, Inc. [email protected]
>

//Mikael

Låter ju bra! Jag ser väldigt mycket emot Dreamweaver och Fireworks för OS X kan jag säga.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-01-15 15:16

Dreamweaver Ultradev med PHP-stöd och optimerat för Mac OS X vore ju som en dröm. Och det känns ju som en rätt given kombination...

Citat:

Skapades ursprungligen av: HL:
Dreamweaver Ultradev med PHP-stöd och optimerat för Mac OS X vore ju som en dröm. Och det känns ju som en rätt given kombination...

Jooo ...,

tills vidare kan man följa dessa anvisningar för att åtminstone komma igång.

//Mikael

Nu när man släppt Flash player 6 som beta så borde ju inte flash 6 vara alltför långt borta!

En intressant sak som kan skapa lite rykten kring flashs framtida utveckling är de nya inställningarna du kan göra om man högerklickar på en flashfil (i en browser) med Flash player 6 och väljer inställningar. Där finns inställningar för säkerhet, lokal lagring, mikrofon och sluligen kamera.

Hur tolkar ni kunniga detta?

/John

Macromedia visar banbrytande webbutvecklingsverktyg! http://www.studentlitteratursoftware.se/macromediaroadshow

jag skall i allafall dit och kolla!

/John

1
Bevaka tråden