Så här skrev jag till Bostream idag, efter att ha tröttnat på deras SKANDALÖST DÅLIGA KUNDSUPPORT.

Man ska väl inte behöva betala för en dåligt fungerande tjänst?

"Hej!

Jag felanmälde min uppkoppling första gången den 9. oktober, pga att uppkopplongen är instabil. Det är uppe i max. 2-3 minuter i taget, sen går den ner ett par minuter. Detta gör att uppkopplingen inte är mer användbar än en modemuppkoppling, snarare mindre användbar.

Jag fick den 22. oktober ett mail från er där ni skriver: "Beklagar de problemen som var på Dalaplans stationen i Malmö under vecka 42.
Problemen skall efter många om och men vara åtgärdade. Vi beklagar att det
drog ut på tiden. Kvarstår några problem för er ber vi er kontakta oss per
telefon."

Jag bor inte nära Dalaplan, min station heter antingen Fågelbacken eller Slottstaden (Malmö).

Felet är kvar och jag hänvisar till Paragraf 9.1 och 9.2 i de allmänna villkor för privatabonnemang som vi ömsesidigt accepterat.
Tjänsten har varit obrukbar i 15 dagar och jag yrkar härmed avdrag på avgiften under denna period.

Eftersom tjänsten inte fungerar just nu, så utgår jag ifrån att Bostream inte debiterar månadsavgift förrän tjänsten är brukbar igen.

Med vänliga hälsningar

xxxx-xxxx"