Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

moderkortkrångel?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejhej,

Har fram tills nu varit supersäker på att jag inom kort ska beställa hem den nya ibooken.
Kanske inte bör tvivla på den saken men det gör jag... :-/

Har läst en väldans massa här på forumet om moderkortkrångel och ibooks som fått åka till
holland flera vändor om. Vad har hänt med detta problem? Är det avhjälpt i och med den nya
versionen av ibook eller är det fortfarande lika vanligt förekomande?
Låter som att detta är något man absolut bör väga in i sina köpetankar - eller?

/Niklas

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-25 09:59

Niklas,

Din fråga gjorde mig påmind om tidigare diskussioner gällande fel på modermodemet....

-T

• Oregistrerad
  • 2004-10-25 10:02
Ursprungligen av niklasloman:

Hejhej,

Låter som att detta är något man absolut bör väga in i sina köpetankar - eller?

/Niklas

Helt klart - och visst känns det skönt att Apple (efter en hel del tjöt) förlänger garantin på vissa fel så att även gamla datorer omfattas...

(Vill du veta mer om det så kolla på apple.com/support)

Ursprungligen av Pär:

Helt klart - och visst känns det skönt att Apple (efter en hel del tjöt) förlänger garantin på vissa fel så att även gamla datorer omfattas...

= Att felet finns i samma utsträckning fortfarande fast mac bara valt att erkänna det? Eller?

• Oregistrerad
  • 2004-10-25 10:32
Ursprungligen av niklasloman:

= Att felet finns i samma utsträckning fortfarande fast mac bara valt att erkänna det? Eller?

Att man inte sa "sorry" till de som hade en gamal iBook G3:a där problemet dök upp efter två år...

edit: snabblänk : < http://www.apple.com/support/ibook/faq/ >

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-10-25 10:02

Ja jag hade det felet på min iBook men det var ju en G3:a. Tror dom har fixat det på nya iBooksen. Annars är det ju helt sanslöst dåligt av dom. Kan inte garantera det men är nästan säker på att det är fixat.

Ska självfallet kolla på /support. Men har någon ett klart besked gällande felet på nya ibook och hur förekomande det är så får ni mer än gärna posta det här!

Aha. Då är jag med.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-25 13:21

Ja, vad jag förstått gäller moderkortsfelet alltså enbart G3or. De nuvarande iBook G4 ska inte ha detta problemet.

ringde apple. Gäller bara G3:orna sa han också. Fick prata med en sjukt trevlig kille som gav sitt direktnr som jag var välkommen att ringa när det blev tid för köp. Han verkade ordentligt påläst och väldigt serviceinriktad. Detta styrker nog allt köpplanerna ännu mer!

1
Bevaka tråden