När jag hade DiskWarrior 3 för OS10.2.8 så var det inga problem på nåt sätt. Sen uppdaterade jag DW genom den där otroliga proceduren med att bränna CD osv, och fick alltså version OS10.3.2 och DiskWarrior 3.0.2 på CD:n.
Nu tänkte jag för första gången köra programmet, men jag får inte ingång det varken genom att boota och hålla ner C eller mata in skivan och välja startsystem för att sedan låta skivan vara i och starta om. När jag klickade runt i DW så fick jag en ruta som talade om att jag måste kryssa bort "Ignore ownership on this volume" i info-fönstret, sen mata ut och därefter mata in skivan igen. Det hjälper inte ett skvatt. Har också testat att låsa eller låsa upp "owner" under samma manöver.
Då tänkte jag att jag lägger in DW på min externa FW disk, och läste instruktionerna för "install". Men där står att placeringen av DW är väldigt noga, och då kan jag väl inte lägga den på en annan disk som dessutom inte ens har ett system (trodde nämligen man kunde använda sig av systemet som följer med DW).
Kan nån sprida lite ljus över detta?
Danne