Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Chattning!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-08-12 00:34

Jaha... nu ska man alltså helst då välja mellan ichat, ICQ och Msn Messanger... .... det är klart man vill ju gärna slippa microsoft eländet... men alla andra man chattar med använder ju inte bara mac.... Vad ska man göra då?

• Oregistrerad
  • 2002-08-12 00:39

Ladda hem Proteus och kör allt i samma program istället

Hur är det egentligen: visst är ICQ det största i Sverige? Alla jag känner använder ICQ.
Proteus för OS X regerar.
För övrigt kan jag tipsa om go.icq.com - som är en javabaserad variant att använda när man inte är hemma.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Blok:
Alla jag känner kör ICQ. Nån kör MSN också, men då är det pc-folk. AOL-grejen vet jag ingen som använder.

Vad jag har märkt av är alla amerikanare som använder sig utav AOL, fast det kanske inte är så konstigt med tanke på namnet (America Online)

Själv föredrar jag ICQ och har alltid använt det.
Å andra sidan använder jag mig mera utav en annan form utav chattande...irc. Detta gör jag med mac-programmet IRCLE (www.ircle.com). Jag skulle tro att IRCLE och SNAK ligger högst på listan för mac-användare då det gäller irc-chattande. Har prövat SNAK åxå men föredrar IRCLE.

Gambit

• Medlem
  • International user
  • 2002-08-12 19:17

Jepp, Proteus rular, kul med ett program där klagomålen på Versiontracker är att det använder för många X-funktioner. Bäst gillar jag att man kan göra kontaktlistan mkt liten.

Själv har jag alltid kört ICQ, men klienten för X är ju bedrövlig (och ful). Har nu kompletterat med Hotmail och Yahoo-konton för att nå alla kollegor på peze.

Frågan blir då hur man gör med iChat, man vill ju gärna testa de nya funktionerna/programmen i Jagwire. Just nu lutar det åt att jag pyntar $49 för ett år så att jag får behålla mitt sparsamt använda konto och kan se hur det utvecklas, men det blir nog endast i leksyfte.

hmm, kommer man att kunna mata in sitt .Mac ID i Proteus då, det borde väl funka kanske eller kollar AOL om man kör iChat eller AIM?

Ovanstående problem gäller ju mer och mer många av Apples iApps, dvs man vill använda ett annat program men missar då integrationen med OSet. Undrar hur lång tid det tar innan Entourage synkar 100% via iSync/Bluetooth till en Ericssonlur?

För det kommer väl knappast andra emailprogram som integrerar Address Book/iCal...

Ett hopp kanske är Mailsmith, ett kanon emailprogram med kass addressbok och ingen kalender.

[ 12 Augusti 2002, 19:25: Meddelandet ändrat av: mattan ]

• Medlem
  • 2002-08-12 19:23

nej... jag kommer nog inte gå över till iChat om det kräver ett mac.com konto... Va sjutton, skulle det inte vara bättre att "joina" de redan befintliga icq istället?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-13 17:26

PROTEUS ÄR BRA!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Digit:
nej... jag kommer nog inte gå över till iChat om det kräver ett mac.com konto... Va sjutton, skulle det inte vara bättre att "joina" de redan befintliga icq istället?

Jepps, som AOL dessutom äger

Man behöver inte ett .Mac för att köra iChat. Så har jag verkligen inte förstått det.

• Medlem
  • 2002-08-13 20:00

proteus är mycket bra.
enda funktionen jag saknar är att kunna skicka filer.

/majk

1
Bevaka tråden