Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

macintosh.nu

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-25 19:40

Som nybliven switcher satt jag för ett tag sedan och surfade runt på macsajter samt knappade in olika macrelaterade webbadresser. Då jag knappade in macintosh.nu upptäckte jag att den var på väg att gå ut och skulle bli tillgänglig för registration via auktion.

Well, jag vann den auktionen och är nu stolt ägare till domänen. Men. Vad gör jag nu med den (förutom att vara snuskigt nöjd över webmailen @macintosh.nu)?

Jag och mina vänner som är macfrälsta sen massa år tillbaka diskuterar lite smått vad vi kan hitta på men hittills har ingen kommit med en klockren idé. Är det någon som har något förslag?

Har bara slängt upp en tillfällig sida så länge, designen kommer inte att bli som den är nu.

www.macintosh.nu

Senast redigerat 2004-10-25 19:54
Ursprungligen av bmo:

Vad gör jag nu med den (förutom att vara snuskigt nöjd över webmailen ????? @ macintosh.nu?

...som du kommer få massa spam till om du inte raskt tar bort din e-postadress från inlägget.

/ Java, som i likhet med många andra på detta forum har e-postadress @[URL=http://www.mac.se/]mac.se[/URL]

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-25 22:52
Ursprungligen av capojava:

...som du kommer få massa spam till om du inte raskt tar bort din e-postadress från inlägget.

/ Java, som i likhet med många andra på detta forum har e-postadress @[URL=http://www.mac.se/]mac.se[/URL]

Och från sidan...

• Oregistrerad
  • 2004-10-25 19:55

Tack för tipset, jag tänker mig inte för ibland.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-25 22:15

Utforma den som en dagstidning där du byter ut rubrikerna med RSS-feeds från macsajter!

Ursprungligen av bmo:

Men. Vad gör jag nu med den

Säljer regnkappor?

Jisses Björn! Du ÄR verkligen överallt här, fs, gf.. etc

Har tyvärr inga idéer till dig men grattis till en superbra webadress!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-26 09:49

Hej,

kanske en sida för möjliga switchers, med lite info (på svenska då) om skillnader mellan win/osx, lite hårdvaru förklarningar t.ex :
Emac är en riktig surfa/skriva word maskin medan powermac är mer proffsdator osv.

En snyggt utformad FAQ helt enkelt, som kan vägleda tänkta switchers....

just my .02 intergalaktiska krediter.

mvh
b0bben

Bra idé b0bben.
En info-sida för switchers och hangarounds skulle komplettera andra forum/sajter.

• Oregistrerad
  • 2004-10-26 16:54

b0bben> Just vad du är inne på är vad vi har diskuterat jag och mina vänner. Jag kan ju vara den korkade switchern som ställer frågor och mina vänner expertisen

a.million.bucks> Vem är du?

Förövrigt så lär jag väl ha nån kontaktadress på sidan om folk ska kunna komma med förslag

1
Bevaka tråden