Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AcdSee motsvarighet?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan, jag undrar om det är någon som vet något bra bildvisar-program till OS X? Det jag främst är ute efter är att det ska gå att bläddra mellan bildfilerna via scrollhjulet och snabbt få fram miniatyrer.
Jag hade ACDSee på PC:n innan, och jag saknar verkligen någon motsvaritghet till mitt äpple!

Tack på förhand.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-26 00:02

iPhoto ingår ju i Mac OS X 10.3 Panther. Annars finns iView MediaPro, QPict och liknande program. Om inte de passar finns ACDSee för Mac OS X också.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-08 13:31

Jview är ett enkelt program som funkar helt OK.

http://home.nc.rr.com/jview/jview.html

• Oregistrerad
  • 2004-11-09 10:34

Viewit är ett trevligt program i klass med ACDSee och Irfanview, med ett snyggt interface. Programmet är skrivet helt i Cocoa och använder Quartz till interfacet. Kan skapa webbalbum och förhandsvisningar i Finder och har många andra smidiga funktioner. Har vunnit flera utmärkelser och får genomgående bra betyg.

http://www.hexcat.com/viewit/index.html

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-09 10:37
Ursprungligen av Macvarg:

Viewit är ett trevligt program i klass med ACDSee och Irfanview, med ett snyggt interface. Programmet är skrivet helt i Cocoa och använder Quartz till interfacet. Kan skapa webbalbum och förhandsvisningar i Finder och har många andra smidiga funktioner. Har vunnit flera utmärkelser och får genomgående bra betyg.

http://www.hexcat.com/viewit/index.html

Lysande!

Hur redigerar man bilder i OS X då? PhotoShop i all ära, men ACDSee 6.0 är så mycket bättre för batch editing på min PC - dvs storleksändra, ljuskorrigera och förbättra bilder i allmänhet klumpvis. Det är tradigt att fixa en hel filmrulle manuellt i PhotoShop.

Ursprungligen av Lundmark:

Hur redigerar man bilder i OS X då? PhotoShop i all ära, men ACDSee 6.0 är så mycket bättre för batch editing på min PC - dvs storleksändra, ljuskorrigera och förbättra bilder i allmänhet klumpvis. Det är tradigt att fixa en hel filmrulle manuellt i PhotoShop.

iPhoto? (+ alla andra program som har nämts i tråden)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-10 01:20
Ursprungligen av Lundmark:

Det är ju busenkelt att spela in händelser i Photoshop och sedan spela upp dem och batcha tusentals bilder om man vill. GraphicConverter klarar det också galant. Fireworks också. Det råder verkligen ingen brist på program på Mac-sidan.

• Medlem
  • 2004-11-10 02:07

Använd iPhoto. Skapa en mapp på skrivbordet med Photoshop droplets. Dra filer från iPhoto till dina droplets. Bättre än så blir de inte enligt mig. Vare sig gällande enkelhet eller kvalitet.

Sedan kan man välja att jView (eller något annat program) ska öppna filer från iPhoto vid dubbelklick om man vill.

Jag tycker iPhoto är en väldigt bra bildbläddrare, faktiskt.

Som insnöad PC-användare är jag ändå sugen på det där nya fräscha ACDSee 7...

1
Bevaka tråden