Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCal vs Entourage

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-05 18:12

Hej !

Jag har hämtat hem hela terminens schema i .ics format och nu undrar jag om jag kan fortsätta använda mig utav Entourage eller om jag måste byta till iCal (som jag har för mig ska klara formatet)

Vet som sagt inte ens om iCal klarar av formatet ...
Helst stannar jag med Entourage. Skönt att ha saker och ting på samma ställe.
Men om det är lättare att synca via iCal (sync med ipod+t68i) så kanske iCal är aktuellt ändå..

bring it on...

Ics är filformatet för iCal. Det borde dessutom gå att importera från Entourage till iCal, men jag tror inte Entourage kan läsa ics.

Väljer jag "Arkiv:Importera" får jag detta:

Synka iCal till T68i skall vara en barnlek har jag hört av flera som provat.

/Ola

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-05 23:15

Ok.
Sitter nu och tankar hem iCal.
Värt att prova ialla fall !

Använder du iCal och i så fall, är du nöjd?

Långsamt men underbart...

/Ola

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-05 23:44

Tips på funktioner i iCal jag inte bör gå miste om?

Typ prenumrera på kalendrar?
Tips på kalendrar jag borde prenumrera på?

Att använda "Kategori" fungearar inte i iCal? Man kör med en kalender per kategori va? En Work en dittan och en dattan ..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-06 00:07

Vilken besvikelse

när jag synkar iCal med T68i (med hjälp av iSync) så blir allt från datorn som lyfts till mobilen ändrat 1h bakåt.
Dvs, att flytta över skolschemat blev sisådär när den säger fel tider.
Säkert jag som gör något fel, någon som vet varför en kalendernotis som börjar 09 skrivs in som 08 på mobilen? (att den börjar 08)

dags att sova känner jag, får inget sammanhang alls i vad jag skriver.
Godnatt på er alla

Här finns Svenska helgdagar och en _massa_ annat.
http://www.icalshare.com/

Jag har min affärpartner i Linköping och jag bor i Stockholm. Jag gör en jobbkalender som innehåller mina kundbesök och sådant och han gör likadant och så har vi en för företaget och ett antal för de olika projekten. Jag underhåller de flesta projektkalendrarna och han prenumererar på dem och jag prenumererar på hans. Har vi ett gemensamt möte behöver jag bara skriva det i jobbkalendern (som jag har hand om). När vi planerar att jobba på ett projekt så skriver jag det i min jobbkalender med namnet på projektet och mitt namn, tex "POD: Ola". Vill vi sedan få fram all information om vårt Print on Demand-projekt så skriver vi POD i rutan (nedtill) med projekt-kalendern, hans jobb-kalender och min jobb-kalender synlig. Då kan vi se allt som har med det projektet att göra. Otroligt smidigt.

/Ola

  • Medlem
  • International user
  • 2003-03-06 01:14

Ivar: Hade samma problem som du. Dvs jag synkade min t39 med iCal och det blev en timme fel. Kolla inställningarna för sommartid osv i din mobil, det är nog där felet ligger.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-06 07:39

Tack för tipset c5j, provar genast.
Hade mobilen inställd på vintertid, provar ändra och synca om.

Syncar även iPod nu så får vi se om den hänger med i svängarna.

Min t68i vägrar synka med iCal!

Jag har senaste versionerna av iCal och iSync, och allt funkar fram tills kalendern skall synkas: "synkroniseringen misslyckades!". Obegripligt.

btw...är det någon mer än jag som råkat ut för fel månadsförkortning i iCals dock-ikon? GVX istället för APR?

1
Bevaka tråden