Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sova problem med 10.2 .. igen..

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

ett tag så var lyckan total och allt fungerade tiptop, nu har jag fått det där sova / vakna från sleep eller utlogggad och avstängd problemet igen, det tar upp till 10 minuter innan 10.2 ger signal till USB enheterna, verkar finnas ett samband?

Någon som har tips?

cube + 10.2

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: cubeuser:
ett tag så var lyckan total och allt fungerade tiptop, nu har jag fått det där sova / vakna från sleep eller utlogggad och avstängd problemet igen, det tar upp till 10 minuter innan 10.2 ger signal till USB enheterna, verkar finnas ett samband?

Någon som har tips?

cube + 10.2

Felet sitter sannolikt hos dina externa enheter, vad kan du göra annat än att vänta ut uppdaterade drivrutiner eller skriva egna, eller koppla bort det du inte behöver för stunden. USB är ju förlåtande, du kan koppla in alltsammans "on the fly".

  • Oregistrerad
  • 2002-10-26 21:44
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: cubeuser:
ett tag så var lyckan total och allt fungerade tiptop, nu har jag fått det där sova / vakna från sleep eller utlogggad och avstängd problemet igen, det tar upp till 10 minuter innan 10.2 ger signal till USB enheterna, verkar finnas ett samband?
cube + 10.2

Kuben har allmänna problem med USB och en klassiker är tangentbordet kopplat i en Sony bildskärm-hub...datorn startar om när du stänger av den.
Uppdaterade drivrutiner verkar inte hjälpa alls. Jag har själv testat med lite olika tillbehör på USB-bussen och funnit att en 7-portars strömmatad hubb från Xircom (f.d. Entrega) löste många problem för mig.
Alltså; tangentbordet med mus i den ena USB-porten och resten av USB-tillbehören och högtalarna i hubben.
Jag kan inte garanterar att det funkar för dig, men försök testa lite olika varianter. Testa även olika kablar, för dessa finns med olika hastigheter; fullgas eller en tiondel. USB-standarden är definierad så. Zip- eller scannerkabeln är "riktiga" kablar.

  • Oregistrerad
  • 2002-10-27 17:14

Jag har också problem med min cube och vila… när jag ska väcka datorn från skärm vila (inte hd vila) så blir ljudet hackigt och brusigt… då måste jag koppla ur högtalarna och koppla i dem igen i usb porten. Nått annat jag också märkt är att ljudet hackar upp om man spelar musik när man ska väcka datorn det gjorde det inte på min iMac jag hade innan…

Tack för tipsen allihopa, jag ska prova mig fram med usb experiment. återkommer med resultat, om några.

tackar!

/CubeUser

ps: fortsätt för all del komma med tips på detta då jag nog inte är ensam om attt råka ut för denna problematik

När jag startade idag (väckte från sleep) så gick det raskt. Jag har inte ändrat något sedan det tog 10 minuter..
Vad är detta för *"#*´"#`?

Nu fungerar det med snabb uppvakning(ögonblicklig)
Allt usb sitter på en hubb (8 portar, upptagna 8).
den kan dock inte sitta i när jag startar om för då får jag upp ett felmeddeande modell kryptiskt.
och så fungerar inte musen förräns efter inloggning.
men jag startar bara om när det är nödvändigt, vid installationer eller dylikt, annars kraschar ju inte os X så det är långt mellan riktiga omstarter så jag står ut med att sätta i usb enheten efter uppstart i stället

Tack för hjälpen i denna tråden!
tråden är avslutad för min del.

1
Bevaka tråden