Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

os x byter "display profile" efter vila!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-10-26 22:40

har ett väldigt irriterande problem med min ibook g4. varje gång, lr nästan iaf, som den vaknar upp från vila byter den "display profile" på ibooken till en ful blå profil som jag ej vill använda. måste manuellt gå in å ändra tillbaka för att få den gamla orignal profilen jag hade innan ibooken gick ner i vila.

kan tillägga att jag har en extra skärm som jag använder med "screen spanning doctor"... har för mig att problemet även kvarstår när jag har skärmen urkopplad.

några förslag på lösning? om man vill kasta sin gamla inställning å göra en ny, hur gör man då? tänkte om det va nån gammalt skräp som spökade...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-27 06:52

Har samma symptom i min iBook, det började någon gång runt 10.3.4. I mitt fall är det skärmsläckaren som är boven, den byter färgprofil men "glömmer" att byta tillbaka när den avslutas. Jag stängde av skärmsläckaren då jag ändå låter skärmen släckas innan skärmsläckaren visas och då upphörde problemet.

Inte den bästa lösningen dock men "good enough" för mig

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-10-28 13:11

tack min vän! verkar funka än så länge... tråkig lösning, men det funkar ju!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-28 21:33

Jo, det är ju minst sagt en tråkig lösning att man inte kan använda skärmsläckaren

Tyvärr har jag inte hittat någon annan bättre lösning, inte ens via Apple's forum, och jag har inte lyckats hitta någon plist-fil heller som kunde tänkas påverka det...hoppas det löser sig vid någon framtida uppdatering.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-02 12:55

Samma problem fast har inte skärmsläckare?

Jag har precis samma problem men har aldrig använt skärmsläckare.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-02 13:08

I den här tråden finns namnet på den .plist-fil som spökade för mig iaf. När jag kastade den och loggade ut så var problemet borta för mig

  • Medlem
  • 2005-03-02 19:47

Återkommanda problem för mig med. Tycks bara blir värre också. Har provat att kasta "den här"-plistfilen ovan men utan resultat. Det verkar vara ett väldigt vanligt problem. Ska prova skärmknepet som nilrog tipsa om.

1
Bevaka tråden