Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Segt Jaguar

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2002-10-27 12:25

Tjena, undrar bara om det är någon som precis som jag upplever att datorn blivit segare sen jag uppgraderat till Jaguar, kör mycket Flash MX och bara en sån sak som att öppna topmenyerna kan få datorn att stå och tugga i 30 sek, mycket frustrerande, har tilldelat programmet 300Mb Ram och kör en G4 867 så datorkraften borde vara tillräcklig, är det någon med samma eller liknande problem? Finns det något tips på vad man kan göra?

  • Oregistrerad
  • 2002-10-27 12:36

Det finns inte så mycket att göra mer än att skälla på Macromedia. Eller kolla in Adobe LiveMotion 2...

Macromedia tycker jag inte har lyckats med sina X-versioner...

Du kan ju stoppa in mer minne i maskinen, 768 MB minne elelr mer är bra. Sen ha mycket ledig plats på disken så swapfilerna får plats!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-27 13:21

Hur installerade du 10.2? Formatera hårddisken och installera fräsht tog bort många små problem jag hade. Bland annat en otrolig seghet.

  • Oregistrerad
  • 2002-10-27 13:58

Hur tilldelar man ett program mer minne i os x?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Bombia:
Hur tilldelar man ett program mer minne i os x?

Går inte i OS X, tilldelning av minne sker helt av systemet och är inget som användaren kan göra.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2002-10-27 22:53
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mikael ´mie´ E:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Bombia:
Hur tilldelar man ett program mer minne i os x?

Går inte i OS X, tilldelning av minne sker helt av systemet och är inget som användaren kan göra.

Men om man har OS9 installerat kan man alltid starta det och där tilldela mer minne...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Brandon:
Men om man har OS9 installerat kan man alltid starta det och där tilldela mer minne...

Nja, så länge man i kvar i 9:an har det betydelse, men det har ingen inverkan i X

1
Bevaka tråden