Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hej! Jag är en switcher

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

...snart iaf. Jag har tagit fösta steget och beställt en iMac G5 17" (1,8Ghz).

Till vardags jobbar jag som grafisk formgivare på en reklambyrå och här jobbar vi i en blandad mac/pc-miljö. På jobbet sitter jag vid en PC eftersom jag känner mig mest hemma vid en sådan .

Min första dator var en c64, sedan blev det en Atari 520 STE och efter det en PC.

Egentligen har jag inget emot Windows och PC men jag känner att det är dags att ge sig på något nytt. När jag fösta gången sån iMac G5 så blev det uppenbart vad min nästa dator skulle bli.
Jag tänker köra macen parallelt med min win-maskin ett tag tills jag känner att jag är trygg nog (dvs har all programvara jag behöver) att byta helt. Win-burken får bli filserver eller nåt..

Jag spelar även i ett band (Stum, www.stum.net) så nu måste jag köpa lite prylar så att jag kan switcha till macen även på det området. Firwireljudkort, Cubase SX, pluggar mm

Jag hoppas att jag blir nöjd med mitt byte och kommer troligtvis att posta lite frågor här på forumet.

• Medlem
  • Öland
  • 2004-10-29 11:07

kolla upp protools med tillhörande ljudkort... ett bra tips bara...

Och välkommen till den ljusa sidan

Ja, Protools skulle kanske vara nice. Grejen är den att alla tre i gruppen kör Cubase och vi har ingen lust/ork att byta eftersom vi är så pass inkörda i Cubase.

Välkommen till 99mac Daniel!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-29 13:16

Har en kompis som gått från PC/Cubase till en iBook just för ljudproduktion bl.a. Han körde Cubase ett tag på Macen men tröttnade lite på det och ville pröva något annat. Logic var det "givna valet" och han är väldigt glad för den investeringen.

Men vill du köra Cubase så går ju det, Logic tror jag dock är en mycket mer optimerad Mac-produkt bara.

• Medlem
  • Österåker
  • 2004-10-29 13:30
Ursprungligen av Erik.dv:

Har en kompis som gått från PC/Cubase till en iBook just för ljudproduktion bl.a. Han körde Cubase ett tag på Macen men tröttnade lite på det och ville pröva något annat. Logic var det "givna valet" och han är väldigt glad för den investeringen.

Men vill du köra Cubase så går ju det, Logic tror jag dock är en mycket mer optimerad Mac-produkt bara.

Ja, Logic rekomenderas varmt, enligt mig nog det bästa studio proget.
En av de största anledningarna till att köra Mac i studion!

Logic är säkert jättebra... men jag har kört Cubase sen Atari-tiden och jag tänker inte byta till ett likvärdigt program 'bara för att'.

Men tack för tipset och välkomnandet!

1
Bevaka tråden