Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte öppna en MPEG2 fil i QT

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-29 19:12

Jag har fått en VHS film importerad till en MPEG2 film av en kompis (PC användare)
Men nu verkar inte Quicktime vilja öppna filen

Inte heller går det att importera filen i iMove (av förklarliga skäl), någon som har tips på vad jag kan göra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-30 11:12

Vad jag vet så ska de finnas en MPEG2 modul i Quicktime som följer med DVDstudio Pro eller Final Cut, Men själv har jag inte fått det att fungera med den, just nu kör jag en spelare som kallas VLC player.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-30 19:35

För att kunna spela upp MPEG2 i QucikTime kräver Apple att man köper deras MPEG2-plugin (förjävligt, jag vet). Men jag tror att VLC kan spela upp formatet direkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-31 10:49

Som jag skrev i en annan tråd, frågar QT efter pluginnen fortfarande efter att jag installerat den. Jag har den pluginnen, men för mig funkar den som om jag inte har den.

Man måste uppdatera plugi-inen... I vilket fall så är MPEG2 ett leveransformat, och inte ett redigeringsformat. VLC och Mplayer spelar upp MPEG2 utan konstigheter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-31 16:52

Men vadå? jag har ju pluginnen redan installerad, det stog att det skulle gå att spela upp MPEG 2 vid installation, däremot gick de inte att spela upp streamat MPEG2 men vem kodar det. Jag har inte gjort de i alla fall på de filmer som jag spelar upp, eller försöker.

1
Bevaka tråden